امام جمعه کوچصفهان:

حضور مسافران در شرایط کرونایی برای استان های شمالی خطر آفرین است/ از هر مسئولی که مرتجعانه و منفعلانه رفتار کرد ضرر کردیم

امام جمعه کوچصفهان با بیان اینکه از هر مسئولی که مرتجعانه و منفعلانه رفتار کرد ضرر کردیم، گفت: در مواجهه با مستکبرین تنها راه موفقیت و اعتلاء عقلانیت انقلابی است، اگر عقلانیت، به معنی ترس و انفعال باشد پس امام حسین (ع) نباید می جنگید.

حضور مسافران در شرایط کرونایی برای استان های شمالی خطر آفرین است/ از هر مسئولی که مرتجعانه و منفعلانه رفتار کرد ضرر کردیم

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی در خطبه های نمازجمعه کوچصفهان با عرض تسلیت ایام سوگواری آخر صفر با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) مبنی بر تأکید حضرت پیامبر اکرم(ص) به دوستی و مودت با اهل بیت(ع)، گفت:  انصار نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله آمدند و گفتند: یا رسول الله ما به وسیله تو هدایت یافته ایم، از تو می‌خواهیم که مقدارى از اموال ما را که مورد احتیاج شما باشد، بگیرید سپس آیه «قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَىٰ» نازل گردید و فرمود که من براى رسالت و نبوت اجر و مزدى نمی‌خواهم جز مودت و دوستى با اهل بیت من».

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) از پیامبر(ص) روایت کرده که فرمود: چهار گروه را خودم در قیامت شفاعت می کنم: کسی که پس از من به خاندان من احترام بگذارد. حاجت آنها را برآورده سازد. هنگامی که به سختی بیفتند برای آنها قدمی بردارد و کسی که آنها را با قلب و زبان دوست بدارد.

امام جمعه کوچصفهان در ادامه با تقدیر و تشکر از هیئت های امنا و مذهبی کوچصفهان بابت برگزاری مراسمات محرم و سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: همه باید سعی کنند از معارف دینی غافل نشوند.

وی با بیان اینکه از هر مسئولی که مرتجعانه و منفعلانه رفتار کرد ضرر کردیم، گفت: در مواجهه با مستکبرین تنها راه موفقیت و اعتلاء عقلانیت انقلابی است، اگر عقلانیت، به معنی ترس و انفعال باشد پس امام حسین (ع) نباید می جنگید.

حجت الاسلام حکیمی گیلانی در ادامه به مسائل اقتصادی حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت: گرانی های ارز، طلا، خودرو و ارزاق مشکوک است.

وی ادامه داد: دراف ای تی اف، مبارزه با تأمین مالی تروریسم ذکر شده است، این در حالی است که تعریف ما از تروریسم با تعریف دشمن متفاوت است ما می گوییم تروریسم یعنی از خلیج خوکها به خلیج فارس طمع داشتن!

امام جمعه کوچصفهان در ادامه به امکانات ورزشی این شهر اشاره کرد و گفت: آقای فرماندار در کوچصفهان یک سالن ورزشی دولتی وجود دارد و طبق مصوبه مجلس سپردن آن به بخش خصوصی خلاف قانون است.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار داشتیم دولت در طرح محدودیت آمد و شد، درکلانشهرها تصمیمات کاملتری می گرفت، گفت: مردم شمال مهمان نواز هستند اما مسافرین در این شرایط برای استان های شمالی خطر آفرین هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه