فرماندار آستارا:

بزرگترین مشکل شهرستان آستارا در حوزه آب و فاضلاب است/ مرز جاذبه ممتاز اقتصادی و گردشگری آستارا است

فرماندار آستارا گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت برنامه ها است و مدیران برای جذب اعتبارات استانی و ملی تلاش کنند.

بزرگترین مشکل شهرستان آستارا در حوزه آب و فاضلاب است/ مرز جاذبه  ممتاز اقتصادی و گردشگری آستارا است

به گزارش خبرنگار هشت دی، عباس صابر بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران فعال در شهرستان مرزی بندر آستارا و در محل فرمانداری آستارا، اظهار کرد: در اختصاص و توزیع اعتبارات، به شاخص جمعیت هر شهرستان توجه می‌شود و آستارا علاوه بر جمعیت ثابت، در طول سال میزبان چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه در اختصاص اعتبارات استانی و ملی باید به آستارا به جهت موقعیت گردشگری و مرزی آن توجه ویژه شود و مدیران برای پیشبرد و عمران این شهرستان همت مضاعف داشته باشند، افزود: اولویت اول و تمرکز اعتبارات در شهرستان مرزی بندر آستارا اتمام پروژه های نیمه تمام و پروژه های اولویت داری است که قابلیت بهره برداری دارند.

صابر با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل شهرستان آستارا در حوزه آب و فاضلاب است و تامین منابع آبی کفاف مصرف را نمی دهد، گفت: پروژه سد لاستیکی آستارا به خوبی پیش می رود و با تکمیل آن بسیاری از مشکلات شهرستان در بحث آب رفع خواهد شد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه از ظرفیت های گردشگری آستارا باید به خوبی استفاده شود، افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا مستعد سرمایه گذاری است و باید بستر را برای ورود سرمایه گذاران آماده کنیم.

صابر بر ضرورت رفع مشکلات سرمایه گذاران و حمایت از آنها برای توسعه و اشتغال در شهرستان تاکید کرد و افزود: در آستارا مشکل زمین برای فعالیت و سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران داریم و در صدد رفع این مشکل هستیم. وی با اشاره به اهمیت رسانه و تلاش های خبرنگاران در آستارا، گفت: خبرنگاران بهترین مشاوران فرماندار و مسئولین دستگاه های اجرایی هستند و باید این قشر زحمتکش با مطالبه گری خود، پل ارتباطی بین مسئولان و مردم در راستای رفع مشکلات در حوزه های مختلف این شهرستان مرزنشین باشند.

وی، ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه ای برای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در شهرستان مرزی بندر آستارا ضرورت دارد و قطعا عملی خواهد شد.

فرماندار آستارا، گفت: به خوبی از ظرفیت‌های بخش رسانه و خبرنگاران استفاده نمی شود و در همین رابطه خبرنگاران و رسانه ها باید از یک فرماندار انجام کاری را بخواهند که در توان فرماندار باشد.

صابر، منطقه ویژه اقتصادی آستارا را از ظرفیت های ممتاز این شهرستان مرزی عنوان کرد و افزود: باید از گمرک و مرزهای ریلی، زمینی و خشکی آستارا به نحو احسن در حوزه اقتصادی و اشتغال استفاده شود.

وی، تصریح کرد: مرز از جاذبه های ممتاز اقتصادی و گردشگری آستارا است و اگر از این موقعیت بسیار خوب به نحو شایسته استفاده نشود چالش زا خواهد بود.

مهدی حسین نژادی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه