امام جمعه لنگرود خطاب به جوانان: از مسئولان مطالبه کنید!

امام جمعه لنگرود خطاب به جوانان گفت: مطالبه ای عالمانه، علمی، بدون هیاهو و بدون درنظرگرفتن جوانب شخصی از مسئولان داشته باشید، اگر پاسخگو نبودند، ببینید جایی در این شهرستان برای آن مسئول خواهد بود یا خیر؟!

امام جمعه لنگرود خطاب به جوانان: از مسئولان مطالبه کنید!

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت‌الاسلام‌ مهدی نقوی امام جمعه لنگرود در خطبه های نماز جمعه امروز، اظهار کرد: در خانواده ای که پدر، مادر و بزرگان خانواده بزرگ شمرده می شوند، فرزندان آت خانواده نیز دارای شخصیت بزرگی خواهند شد.

وی ادامه داد: اما خانواده ای که پدر، مادر را سرزنش می کند و مادر، پدر را پیش فرزندان تحقیر می کند؛ فرزند این خانواده هیچ وقت انسان بزرگی نخواهد شد؛ چون اعتبار افراد بزرگ خانواده در جلوی چشمانش از بین رفته است.

امام جمعه لنگرود ادامه داد: ما باید از تجربه دفاع مقدس استفاده کنیم؛ هر جا که از این تجریه استفاده شد مثل دفاع مقدس پیروز شدیم و هرجا که آورده ها و ارزش های دفاع مقدس را فراموش کردیم، آسیب دیدیم و به ملت و کشور نیز آسیب زدیم.

حجت الاسلام نقوی ادامه داد: حضرت امام (ره) وقتی می فرمود “جزیره مجنون باید حفظ شود” رزمندگان وارد شدند و جزایر مجنون را حفظ می کردند؛ امام می گفت حصر آبادان باید شکسته شود، دیگر چون و چرا نداشت برای رزمندگان.

وی با باین اینکه هم نقش رهبری امام مهم بود و هم تبعیت از رهبری امام، توسط مردم و رزمندگان، گفت: نباید فقط نقش رزمندگان را دید و نقش پشتیبانی پشت جبهه را فراموش کرد زیرا زن و مرد این کشور از جبهه ها دفاع می کردند.

امام جمعه لنگرود با اشاره به این جمله رهبر انقلاب که دشمن آرایش جنگی به خود گرفته است، گفت: عملیات تحریم اقتصادی ایران در وزارت دفاع آمریکا مستقر شده است؛ آیا مسئولان آرایش جنگی به خود گرفته اند؟!

وی با بیان اینکه آیا وزیر ارتباطات ما از این توان برخوردار است که در مقابل آرایش جنگی دشمن نیروهای فرهنگی را ساماندهی کند، گفت: مسئولان ما هنوز باورد نکرده اند که در صحنه جنگی دشمن هستند.

حجت الاسلام نقوی تصریج کرد: یک کلام مسئولان در جامعه اثر می گذارد؛ یک وعده مسئولان و عملی شدن یا نشدنش در جامعه اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه مجلس ما این شده که دو نماینده بگویند که ما دناپلاس می خواهیم یا نمی خواهیم! گفت: شما هم مثل مردم باشید، به دنبال امتیاز نباشید که اگر امتیاز گرفتید دهان شما در گرفتن از حق مردم بسته خواهد شد.

حجت الاسلن نقوی با انتقاد از افزایش سرسام آور اقلام ضروری مردم، گفت: آقایان میسئول می دانید قیمت لبنیات چقدر است؟! اصلا خودتان خرید می کنید تا بدانید بر مردم چه می گذرد؟

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه شاید برخی ها تصور کنند تریبون نماز جمعه جای گفتن این حرف ها نیست، بیان کرد: حرف مردم باید همین جا زده شود؛ قیمت کره ۶۰۰ تومنی یک هزار و ۵۰۰ تومان شده و کره ۴هزار تومانی ۹هزار تومان! و برخی اقلام مانند حبوبات ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ما فرصتی برای از دست دادن نداریم و یک روز هم نیاید به تأخیر بیفتد، گفت: در کلامی از امیرالمؤمنین آمده است: “افراد، بزرگان جامعه را مثل پدر و مادر خود می بینند” آیا ما باید شب راحت بخوابیم در جامعه ای که این مشکلات عدیده اقتصادی وجود دارد؟

 

جامعه ما به بهره گیری از آموزه های دفاع مقدس بیش از پیش نیازمند است

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه ما حرف از دفاع مقدس می زنیم، حرف از شهدا می زنیم، از شهید حاج قاسم سلیمانی می گوییم که ۳ روز به دلیل شدت کار نخوابیده بود و وقتی فرصتی در فرودگاه پیدا کرد همان جا یک استراحت کوتاهی کرد! آیا مسئولان ما اینگونه هستند؟!

وی با تأکید بر اینکه جامعه ما به بهره گیری از آموزه های دفاع مقدس بیش از پیش نیازمند است، گفت: هدایت رهبری جامعه امروز مثل زمان امام خمینی(ره) است اما می دانید کجای کار می لنگد؟ ما مثل شهدا نیستیم! ما مثل شهدا تبعیت ندارم!

حجت الاسلام نقوی ادامه داد: اگر اینگونه بود این طور نمی شد که مقام معظم رهبری چندین سال حرف از ترویج سند ۲۰۳۰ در مدارس بزند و از آن گله کند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه آیا جوانان انقلابی ما در این شهرستان یک گروه مطالبه گر ایجاد کرده اند؟، گفت: وقتی ما از جوانان درخواست می کنبم می گویند ما در گذشته چنین گروه های داشته ایم اما مسئولان جواب نمی دادند و جوانان دلسرد شده اند.

وی در ادامه به خطاب به جوانان لنگرودی گفت: شما مطالبه ای عالمانه، علمی، بدون هیاهو و بدون درنظرگرفتن جوانب شخصی از مسئولان داشته باشید اگر پاسخگو نبود ببینید جایی در این شهرستان برای آن مسئول خواهد بود یا خیر؟!

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه