تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت در هاله‌ای از ابهام/بی‌توجهی شهردار رشت به مصوبات شورا

چند سالی است که بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی، نیمه‌دولتی و غیره به‌منظور تأمین نیرو در حوزه حمل‌ونقل از خدماتی تحت عنوان رانندگان استیجاری استفاده می‌کنند.

تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت در هاله‌ای از ابهام/بی‌توجهی شهردار رشت به مصوبات شورا

به گزارش ۸دی،چند سالی است که بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی، نیمه‌دولتی و غیره به‌منظور تأمین نیرو در حوزه حمل‌ونقل از خدماتی تحت عنوان رانندگان استیجاری استفاده می‌کنند.

فعالیت بیش از یک‌صد راننده استیجاری در شهرداری رشت

شهرداری رشت نیز چند سالی است با بکار گیری بیش از یک‌صد راننده استیجاری از این نوع خدمت بهره‌مند‌است، در این میان برخی از دستگاه‌ها که از چنین خدماتی در حوزه حمل‌ونقل استفاده می‌کنند با اقداماتی ازجمله تحت پوشش بیمه قراردادن رانندگان استیجاری و همچنین عقد قرارداد با فعالین این حوزه تحت عناوین تعاونی، شرکتی و غیره سعی کردند مشکلات معیشتی و دغدغه‌های آنان را برطرف و تا حدودی  امنیت شغلی برای این افراد فراهم کنند.

مصوبه شورا درباره تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت 

شورای اسلامی شهر رشت نیز پس از مدت‌ها حرف‌وحدیث و وعده‌ووعید، طی مصوبه‌ای موافقت خود را با تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت و ادامه فعالیت آنان در قالب تعاونی اعلام کرد و این لایحه به‌منظور بررسی و تائید نهایی به فرمانداری رشت ارسال شد.

موافقت کمیسیون حل اختلاف استانداری گیلان با مصوبه شورای رشت

این لایحه پس از ارسال به فرمانداری رشت مورد مخالفت واقع شد و درنهایت این مصوبه به‌منظور تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون حل اختلاف استانداری ارسال و با تائید کمیسیون حل اختلاف لازم‌الاجرا شد.

شهرداری رشت خود را ملزم به اجرای مصوبات نمی‌داند

باگذشت بیش از چندین ماه از تائید این مصوبه در کمیسیون حل اختلاف استانداری گیلان، متأسفانه تاکنون هیچ اقدام مشخصی از بابت ساماندهی رانندگان استیجاری شهرداری رشت مشاهده نشده و گویا شهرداری رشت خود را ملزم به اجرای این مصوبه نمی‌داند.

اعضای شورا پیگیر اجرای مصوبات نیستند

یکی از رانندگان استیجاری شهرداری رشت با ابراز گلایه از عدم اجرای مصوبه شورا مبنی بر تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری اظهار کرد: شهردار رشت نسبت به اجرای این مصوبه توجهی ندارد و گویا تصویب این مصوبه توسط اعضای شورا فقط یک‌ شوی تبلیغاتی بود و حتی اعضای شورای شهر رشت نیز پیگیر اجرای این موضوع نیستند.

رانندگان استیجاری شهرداری رشت فاقد بیمه هستند

وی که تأکید داشت نامش فاش نشود، افزود: چندین ماه است که کمیسیون حل اختلاف استانداری گیلان، موافقت خود را با مصوبه شورا مبنی بر تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت اعلام کرده اما هیچ عزمی از این بابت مشاهده نمی‌شود و ما همچنان با همان شرایط گذشته و بدون دریافت مزایایی همچون بیمه و حداقل حقوق دریافتی مشغول فعالیت هستم.

تعیین تکلیف رانندگان نورچشمی  به‌صورت پنهانی

این راننده شهرداری رشت با تأکید بر اینکه مصوبه شورا عایدی برای رانندگان استیجاری شهرداری به همراه نداشت، گفت: البته برخی از رانندگان نورچشمی طی این مدت به‌صورت پنهانی شرایط قرارداد و فعالیتشان تغییر کرده و در حال حاضر در مجموعه‌های مختلف شهرداری رشت ازجمله کارخانه کود آلی و یا تحت عنوان نگهبان مشغول فعالیت هستند.

بی‌توجهی شهردار رشت به مصوبات در سایه سکوت شورانشینان

وی با انتقاد از بی‌توجهی شهردار رشت نسبت به اجرای این مصوبه در سایه سکوت شورانشینان بیان کرد: شهرداری رشت به‌جای اینکه با اجرای این مصوبه به تعیین تکلیف وضعیت رانندگان استیجاری بپردازد، اخیراً اعلام کرده که قصد دارد به‌زودی از رانندگان استیجاری در قالب راننده آژانس، برای ادامه فعالیت استفاده کند و به‌طور حتم با این اقدام حقوق و مزایای رانندگان که در حال حاضر نیز دریافتی‌های حداقلی دارند بسیار کاهش پیدا می‌کند.

عملکرد ضعیف شورا

این راننده عملکرد اعضای شورا پیرامون اجرایی شدن مصوبات را بسیار ضعیف دانست و گفت: اعضای شورا طی چند ماه اخیر بارها از شهردار رشت طرح سؤال کردند اما در هیچ‌کدام از این جلسات درباره عدم تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت سؤالی مطرح نشد و این موضوع نشان‌دهنده بی‌اهمیت بودن این مهم برای شورانشینان است.

رفع مشکل بیمه و قرارداد رانندگان استیجاری شهرداری رشت

فرهام زاهد نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت طی گفت‌وگویی پیرامون تعیین تکلیف وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری رشت گفته بود: خواسته تمامی اعضای شورا رفع مشکل قرارداد و بیمه راننده‌های استیجاری و ادامه فعالیت آنان در قالب شرکت تعاونی است.

سرگردانی رانندگان استیجاری شهرداری رشت/ نامه کمیسیون حل اختلاف استانداری کجاست به مشکلات این قشر از جامعه اشاره شد  طی آن اعضای شورا نیز در مصاحبه‌هایی به لزوم تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر رانندگان استیجاری شهرداری رشت در قالب تعاونی تأکید داشتند، اما متأسفانه باگذشت چندین ماه این موضوع، تاکنون به سرانجام نرسیده و تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بی‌توجهی شهردار نسبت به مصوبات، نشان‌دهنده ضعف شورا است

با توجه به وظیفه نظارتی شورا درباره عملکرد شهردار، انتظار می‌رود منتخبین مردم رشت در پارلمان محلی نسبت به عدم اجرای مصوبات ازجمله مصوبه تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت ورود کنند.

به‌طور یقین بی‌توجهی شهردار رشت نسبت به مصوبات شورا، نشانه ضعف شورانشینان است و این ضعف عملکرد موجب تضییع حقوق بیت‌المال و آسیب دیدن شهر و شهروندان ازجمله کارکنان شهرداری رشت که با عناوین مختلف در این مجموعه مشغول فعالیت هستند می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه