اهل تسنن آستارا در عاشورای حسینی اقامه عزا کردند

همزمان با عاشورای حسینی اهل تسنن شهرستان آستارا در کنار برادران شیعه خود به عزاداری پرداخته و عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند.

اهل تسنن آستارا در عاشورای حسینی اقامه عزا کردند

به گزارش ۸دی،در مراسمی که امروز همزمان با عاشورای حسینی همانند سال های گذشته در مناطق مختلف اهل تسنن نشین این شهرستان به ویژه عنبران و شیخ محله بخش مرکزی آستارا برگزار شد، اهالی خونگرم و عاشق اهل بیت(ع) این روستاها که هنر عشق‌‌ورزی آنها به اهل بیت (ع) زبانزد عام و خاص است در یوم عاشورای حسینی اجتماعی از سرسپردگی به خاندان عصمت و طهارت(ع) را نشان دادند.

اهالی مسلمان و اهل سنت عنبران محله و شیخ محله بندر آستارا و روستاهای همجوار در روز عاشورا همگام با ملت مسلمان ایران اسلامی از نخستین ساعات آغازین روز در مساجد حضور یافته و بر سر و سینه زدند.

امروز عاشقان اهل بیت(ع) اعم از مردان، زنان، کودکان و جوانان از روستاهای عنبران، شیخ محله، لمیرمحله و سایر روستاهای همجوار با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقعه شیخ محمود خیوی آستارا حضور یافته و با سینه زنی و ریختن اشک ماتم، ارادت قلبی خود را نسبت به آن حضرت ابراز کنند.

همچنین در مراسم عاشورای حسینی در بقعه شیخ محمود خیوی حجت الاسلام عبدالحمید مومنی امام جمعه مسجد شیخ محله عنبران در رابطه با قیام عاشور و فلسفه نهضت حسینی مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است، عزاداری اهالی سنی‌نشین روستای عنبران محله و شیخ محله با جلوه‌هایی خاص از اخلاص سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش همراه است به‌طوریکه اهالی این منطقه با ذکر مصائب امام حسین و یارانش و حضرت زینب کبری (س) عزاداری کرده و با احسان و نذری از دوستداران اهل بیت(ع) پذیرایی می‌کنند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه