نائب رئیس مجلس:

مجلس آماده است با همکاری دولت اقدامات موثری در تنظیم بازار انجام دهد

نائب رئیس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده است تا با همکاری با دولت به تنظیم بازار قیمت سیمان و مصالح اقدامات مؤثر را انجام دهد. 

مجلس آماده است با همکاری دولت اقدامات موثری در تنظیم بازار انجام دهد

به گزارش ۸دی،علی نیکزاد در نشست با مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت  که برای بررسی علل گرانی سیمان و مصالح ساختمانی برگزار شد، بابت افزایش قیمت های خارج از عرف مصالح ساختمانی (سیمان و فولاد) از تیم اقتصادی و صنعتی دولت خواست تا برای ساماندهی قیمت ها در این حوزه تصمیم گیری کند.

وی افزود: مجلس آماده است تا با همکاری با دولت به تنظیم بازار در این حوزه اقدامات مؤثر را انجام دهد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیمان و فولاد دو مولفه مهم و اصلی صنعت ساختمان است و واقعیت قضیه این است که قیمت گذاری در این حوزه رها شده است و در چند جلسه ای که با خیابانی داشتیم ،با یک کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که سیمان هر تن با احتساب ارزش افروده و حمل و نقل ۲۹۰ هزار تومان  باشد که بدون احتساب دو مولغه اررش افزوده و حمل و نقل ۲۲۰ هزار تومان است و سیمان پاکتی ۱۳/۵۰۰  تومان در محل تولید باشد و در بازار ازاد ۱۷/۵۰۰ تومان باشد و از دولت انتظار می رود که بازار را کنترل کند.

نیکزاد تاکید کرد: در مورد قیمت ورق فولادی با بیان خیابانی قرار براین شد که قیمت بر اساس قیمت جهانی ضرب در ارز نیمایی باشد که با این احتساب ۸/۵۰۰ تومان هر کیلو باید باشد که با این کار ثباتی در بازار به وجود بیاید و امور عمرانی فعال گردد زیرا در غیر این صورت مردم هستند که بیش از پیش ضرر می کنند.

براساس این گزارش،  مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در این جلسه گفت: دولت مصمم است که با همکاری مجلس به ساماندهی بازار اقدام کند

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه