استاندار گیلان:

از ظرفیت های اجتماعی برای ترویج عفاف و حجاب استفاده شود

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های اجتماعی برای ترویج عفاف و حجاب گفت: تقویت باور عمومی بویژه نسل جوان به عنوان سرمایه های اجتماعی به حجاب و عفاف با روش های ایجابی و اقناعی انجام شود.

از ظرفیت های اجتماعی برای ترویج عفاف و حجاب استفاده شود

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، موضوع عفاف و حجاب را از موارد با اهمیت در حوزه فرهنگ عمومی دانست و افزود: به یقین برای حفظ این دو مولفه ، باید از پتانسیل های اجتماعی، مشارکت مردم و ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره ببریم.

وی همچنین اظهار داشت: معتقدم با روش‌های سلبی به نتیجه مطلوب دست نمی یابیم  و لازم است با ارائه راهکارهای علمی و پیشنهادات اجرایی – عملی برای تقویت این باور عمومی گام برداریم.

استاندار گیلان تقویت این باور خصوصاً در نسل جوان به عنوان سرمایه های اجتماعی را نیازمند بهره گیری از ظرفیت های ایجابی و اقناعی خواند و گفت: باید برای ترویج فرهنگ عفاف ، آسیب‌های پدید آمده را واکاوی و از نتایج آن تجربه اندوزی کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی سند عفاف و حجاب را مصوب کرد که این سند متقن ، شایسته و حاصل هزاران ساعت کار کارشناسی است؛ یک دستورالعمل جامع به شمار می رود.

زارع با اشاره به اینکه دین اسلام همواره بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارد ، بر لزوم حل مشکلات فرهنگی با رویکرد امر به معروف تاکید و اضافه کرد: برای بهره گیری از شیوه های کارآمد تر در این بخش، باید همه دستگاه های متولی نسبت به ارائه راهکارها و اقدامات موثر ، مشارکت و اهتمام ورزند.

وی در نظر گرفتن بودجه های حمایتی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه پایان نامه های تحصیلات تکمیلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: لازم است از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان و همچنین صدا و سیما و ابزارهای ارتباطی در مسیر اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش بهره‌مند شویم .

استاندار گیلان برخی موضوعات که از آن به عنوان آسیب یاد می شود را مختص استان گیلان ندانست و افزود: باید از ابزارهایی همچون موسیقی که مورد استقبال جوانان است؛ در راستای ترویج فرهنگ دینی- اسلامی بهره بیشتری بگیریم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: باید سند جامع فرهنگی را بومی سازی ، شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی را به آنها یادآور و تاکید و همچنین برای ارزیابی عملکردهایشان، بازه زمانی تعیین کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
یک شهروند عادی
سلام علیکم ظاهرا سوزن شورای فرهنگ عمومی استان فقط رو حجاب گیره کرده. جناب استاندار جناب نماینده ولی فقیه #رتبه اول فساد اداری مربوط به گیلان است #رتبه دوم میزان بیکاری در کشور #فاجعه مهاجرت و تاراج زمین ها توسط افراد غیر بومی #وضعیت نگران کننده نزاع و درگیری در استان گیلان که نیاز به بررسی جدی دارد. #رتبه چهارم طلاق در کشور #رتبه سوم ناپایداری ازدواج در کشور # وضعیت دختران و زنان فراری #وضعیت اعتیاد # وضعیت خودکشی #وضعیت پیری جمعیت استان که یکی از سالمندترین استان های کشور هستیم. #افزایش سن ازدواج #کاهش موالید (در سالهای اخیر گیلان رتبه اول کاهش موالید و نیز رتبه اول سالمندی در کشور را به خود اختصاص داده است. بر اساس آخرین آمارهای سازمان ثبت احوال گیلان، میانگین نرخ ولادت در کشور ۱۷ نوزاد در هر ۱۰۰۰ نفر است که  این نرخ در گیلان  9 نفر به ازای هر 1000 نفر است که این وضعیت  نامطلوب بوده و گیلان از نظر فرزند آوری آخرین استان کشور است. همچنین  9.3 درصد جمعیت استان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند.) و...... به نظرتان نباید در شورای فرهنگ عمومی به این امور نیز پرداخته شود؟
در حاشیه