رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

حمایت از تولید غذا به کاهش واردات محصولات غذایی منجر می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه از نیروی متخصص در زمینه شیلات برخورداریم، گفت: آمادگی داریم تا از تحقیقاتی که به تولید غذا و کاهش واردات محصولات غذایی منجر می شود، حمایت کنیم.

حمایت از تولید غذا به کاهش واردات محصولات غذایی منجر می شود

به گزارش ۸دی،کیوان محمدی در حاشیه بازدید از ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت نامناسب این مرکز در بازدید چند سال قبل، اظهار کرد: نخستین بار که از این مرکز بازدید کردیم، قول هایی داده شد و با توجه به گزارش های داده شده توسط مسئولان ایستگاه، همه موارد تقریبا انجام شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال های آتی بتوانیم نتایج تحقیقات صورت گرفته را ملاحظه کرده و پرورش آبزیان را در بین مردم گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: حمایت از هر چیزی که به تامین امنیت غذایی کشور کمک کند، از اولویت های ما در سطح ملی و استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان پرورش آبزیان را از جمله مواردی دانست که استان گیلان ویژگی های منحصر به فردی در این خصوص دارد و گفت: استان گیلان علاوه بر داشتن موسسات بزرگ و بین‌المللی، متخصصان و اساتید برجسته ای دارد که در سطح دنیا صاحب نظر هستند.

محمدی با بیان اینکه گیلان علاوه بر داشتن آب شیرین، دریا و شرایط محیطی، از نیروی متخصص در زمینه شیلات برخوردار است، عنوان کرد: این ظرفیت ها کمتر در سایر استان ها دیده می شود و لذا آمادگی داریم تا از تحقیقاتی که به تولید غذا و کاهش واردات محصولات غذایی منجر می شود، حمایت کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید»، تصریح کرد: توسعه تولید و پرورش آبزیان در این مرکز می تواند به تحقق جهش تولید و سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کند.

 ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن در هفت کیلومتری جاده فومن به ماسوله در روستای شولم واقع شده است و با انتقال تجهیزات و نیروی انسانی از ایستگاه تحقیقاتی آستانه اشرفیه ساخته شده و همزمان با عملیات عمرانی به فعالیت های تحقیقاتی خود ادامه داده است.

همچنین این ایستگاه اهدافی را همچون دستیابی به نسل اهلی شده ماهی سفید به منظور معرفی به صنعت آبزی پروری کشور، ترویج پرورش ماهی سوف سفید در مزارع پرورش ماهی استان، ترویج تولید سوف سفید برای پرورش ماهی در قفس، تکثیر و معرفی ماهی کپور اصلاح نژاد شده و… را دنبال می کند

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه