کوچکی نژاد:

وزرا گزارش‌های خود را در راستای سیاست‌های کلی نظام ارائه دهند

نماینده مردم رشت گفت: وزرا با استناد به سیاست‌های کلی نظام برنامه ۵ ساله و قانون جاری گزارش‌های خود را به مجلس ارائه دهند.

وزرا گزارش‌های خود را در راستای سیاست‌های کلی نظام ارائه دهند

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۸ ماده ۲۲ و ماده ۱۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص صحبت‌های وزیر نیرو در مجلس، گفت: وزرا باید در چارچوب سیاست‌های کلی برنامه ۵ ساله و قانون جاری در مجلس گزارش‌هایی را ارائه دهند. ضمن آن که در سیاست‌های کلی نظام در حوزه انرژی و برنامه پنجم (ماده ۴۴) قید شده است؛ حداقل سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک باید ۵۵ درصد تولید برق باشد. هر چند آقای وزیر گفت؛ ۲۰ هزار مگاوات برق تولید می‌شود اما آیا بر اساس قانون برنامه و سیاست‌های کلی نظام است؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان در صحبت‌های خود اشاره‌ای به سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های عادی ندارند، گفت: مجلس باید ریل‌گذار باشد این در حالی است که دریاچه ارومیه و سد سفیدرود در حال خشک شدن است چرا که به قانون عمل نمی‌شود زیرا خواستارم جلسات مجلس طوری هدایت شوند که قوانین و سیاست‌های کلی دنبال شوند، همچنین مشخص شود وزرا در این جهت حرکت می‌کنند یا خیر.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه