حبس، عاقبت شهردار دفن کننده غیر اصولی پسماند در رودسر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر با اعلام این خبر گفت: یک شهردار و چهار دهیار در شهرستان رودسر بدلیل تخلفات زیست محیطی به حبس و انجام خدمات عمومی محکوم شدند.

حبس، عاقبت شهردار دفن کننده غیر اصولی پسماند در رودسر

به گزارش ۸دی، علی محمدپور، رئیس حفاظت محیط زیست رودسر گفت: چهار دهیار در شهرستان رودسر به علت انباشت پسماند در معابر عمومی و فضای باز حوزه استحفاظی خود و همچنین یک شهردار به دلیل دفن غیر اصولی پسماند به دادگاه معرفی و محکوم شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست رودسر افزود: با توجه به کنترل و پایش مستمر کارشناسان این اداره از جاده ها و معابر عمومی شهرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه پسماند، پس از مستند سازی، اخطاریه های لازم به مدیران اجرایی داده می شود تا نسبت به پاکسازی و رفع مشکل اقدام کنند و در صورت عدم تمکین به مفاد اخطاریه، مدیر مربوطه به دادگاه معرفی خواهد شد.

وی با تاکید بر جدیت حفاظت محیط زیست در معرفی متخلفین به دادگاه گفت چهار دهیار فوق پس از معرفی به دادگاه، هر کدام به چهارماه الی دوسال خدمات عمومی تحت نظارت محیط زیست و شهردار یاد شده نیز به پنج ماه حبس محکوم شدند.

 با توجه به توسعه بی رویه و غیراصولی شهرها، عدم وجود الگوی صحیح مصرف و رشد روزافزون تولید پسماندها و همچنین مشکلات و نارسایی های سیستم مدیریت پسماندها، منطقی ترین و کم هزینه ترین روش برای دفع پسماندهای شهری، دفن بهداشتی است.

دفن غیر بهداشتی زباله، محیط زیست طبیعی و کیفیت بهداشت و سلامتی انسان‌ها به ویژه شهرنشینان را در معرض خطرات و زیان های گوناگونی قرار می‌دهد و به هیچ وجه بی توجهی مسئولان در این خصوص نباید مورد اغماض قرار گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه