رویکرد سریال سازی ماه رمضان چگونه مشخص می شود؟

از «النهایه» تا «بچه مهندس»!/ مبارزه با اسرائیل در قالب یک سریال تلویزیونی

یک سریال تلویزیونی در ماه مبارک رمضان در مصر، عاملی برای عصبانیت دولت غاصب صهیونیستی شده است. وزارت خارجه اسراییل به پخش یک سریال ضد اسرائیلی مناسبتی در تلویزیون مصر اعتراض کرده است. سریال مناسبتی تلویزیونی «النهایه» (پایان) به مناسبت ماه رمضان از تلویزیون مصر در حال پخش است. این سریال اتفاقات ۱۰۰ سال آینده را روایت می‌کند که در قالب آن رژیم اسرائیل به دست دولت‌های عربی محو شده و ایالات متحده آمریکا نیز تجزیه شده است.

از «النهایه» تا «بچه مهندس»!/ مبارزه با اسرائیل در قالب یک سریال تلویزیونی

به گزارش ۸دی، یک سریال تلویزیونی در ماه مبارک رمضان در مصر، عاملی برای عصبانیت دولت غاصب صهیونیستی شده است. وزارت خارجه اسراییل به پخش یک سریال ضد اسراییلی مناسبتی در تلویزیون مصر اعتراض کرده است. سریال مناسبتی تلویزیونی «النهایه» (پایان) به مناسبت ماه رمضان از تلویزیون مصر در حال پخش است. این سریال اتفاقات ۱۰۰ سال آینده را روایت می‌کند که در قالب آن رژیم اسراییل به دست دولت‌های عربی  محو شده و ایالات متحده آمریکا نیز تجزیه شده است.
در قسمت نخست این سریال، یک معلم در مدرسه‌ای در مصر روایت تاریخ می‌کند و می گوید: رژیم اسراییل ۱۰۰ سال پس از تاسیس (سال تاسیس رژیم اسراییل ۱۹۴۸ بوده است) در عملیات آزادسازی شهر قدس نابود گردید و یهودیان اسراییل به کشورهای خود بازگشتند. معلم همچنین به نقشه‌ای چند پاره شده از ایالات متحده آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید دولت (سابق) آمریکا مهم‌ترین متحد و حامی اسراییل بوده است.
پخش این سریال در حالی است که دولت عبدالفتاح السیسی روابط بسیار نزدیکی با دولت غاصب اسراییل دارد اما هنرمندان این کشور، با نگاه درستی به آینده به بررسی سرنوشت محتوم این رژیم پرداخته اند.

تهیه کننده این سریال شرکت مصری (Synergy) است که یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های تهیه کننده فیلم و سریال در مصر است. این شرکت پیوندی قوی با دولت عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر دارد.
امر سمیر عاطف نویسنده فیلمنامه این سریال در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره سریال پایان گفت: نابودی اسراییل سرنوشت محتوم نبود صلح و ثبات واقعی و بر مبنای عدالت در منطقه است.
با وجود اعتراض اسراییل، مقامات حماس از این سریال تمجید کرده‌اند. «حازم قاسم» سخنگوی حماس در این باره گفت: استقبال گسترده عرب‌ها در شبکه‌های اجتماعی از این سریال که نابودی رژیم اشغالگر اسرائیلی و آزادی قدس را پیش‌بینی می‌کند، بر این موضوع تأکید دارد که همه امت در کنار مسأله اصلی خود ایستاده، مقدسات خود را فراموش نکرده و اشغالگران اسرائیلی به عنوان دشمن اصلی آن باقی خواهد ماند.
هر چند مصری ها هیچ نقشی در مقابله و مبارزه با اسراییل نداشته اند اما در قالب هنری و تصویری به این امر پرداخته اند. مدتی پیش هم هندی ها بدون کمترین نقشی در نابودی داعش، در فیلم «تایگر زنده است» به جنگ داعش رفته بودند.

نکته قابل توجه این است که این کشورها با داستان های خیالی درباره قهرمانان ساختگی شان فخر می فروشند؛ اما ما با این همه قهرمان و حماسه و شهید و ماجراهای واقعی هنوز باید حسرت یک فیلم یا سریال درباره نقش سردار سلیمانی و مدافعان حرم در برقراری امنیت منطقه را بخوریم. سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران چه قدمی در بزرگداشت این سراداران آرامش و امنیت برداشته است و در مسیر به تصویر کشیدن ابهت پوشالی رژیم غاصب اسراییل چه تولیداتی داشته است؟ آیا تولیداتی چون بچه مهندس و زیرخاکی و پدر پسری و… محور مقاومت از مظلوم ترین بخش هایی است که هیچ هنرمندی سراغ آن نرفته و زحمات جان برکفان این عرصه را به تصویر نکشیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه