اقدمات هیأت فاطمیون رشت در ایام اوج شیوع کرونا/ پایه کار بودن نیروهای جهادی و مردمی، ملت را به یک خودباوری رساند

مسئول ستاد مبارزه با کرونا هیئت فاطمیون، گفت: ما یک نهاد اجتماعی هستیم و فلسفه کار هیئت با مردم است، از سال ۸۴ که هیئت فاطمیون راه اندازی شد این شعار ما بود که هر جا که مردم نیاز داشته باشند باید در همان میدان فعالیت کنیم.

اقدمات هیأت فاطمیون رشت در ایام اوج شیوع کرونا/ پایه کار بودن نیروهای جهادی و مردمی، ملت را به یک خودباوری رساند

به گزارش ۸دی، حاجتی در خصوص اقدامات هیأت فاطمیون رشت در مقابله با کرونا، اظهار کرد: هفته دوم شروع کرونا در استان گیلان بود که یک ستاد در مسجد حمزه سیدالشهداء تشکیل دادیم و هم هیئت و هم گروه جهادی مان به اندازه توانی که مجموعه دارد، در این زمینه تلاش کردند.

وی افزود: در مرحله اول هیئت فاطمیون در بحث گندزدایی و ضد عفونی کردن وسایل نقلیه وارد شد و در مرحله بعدی این اقدام را در مکان های پر تردد مثل میدان تره بار، سوپر مارکت ها، داروخانه های در همان اطراف مسجد سید الشهدا انجام دادیم.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا هیئت فاطمیون گفت: در کنار گندزدایی و ضدعفونی کردن مراکز پر تردد، دستگاه های اجرایی و بانک هایی که درخواست می کردند ما مبتلا داریم هم برای گندزدایی می رفتیم.

حاجتی با بیان اینکه بیشترین تمرکز هیئت، مرکز تره بار میرزا کوچک بود،  افزود: ضدعفونی و گندزدایی بازار تره بار میرزا کوچک به مدت یک ماه تا ۴۰روز انجام شد.

از ضدعفونی بازارچه ها تا منازل بیماران و درگذشتگان کرونایی

وی ادامه داد: به انضمام بازار میرزا کوچک، ضدعفونی اطراف بیمارستان رازی، داروخانه ها، ادارات و همچنین واحدهای مسکونی با اولویت داشتن بیمار کرونایی که استرس بسیار داشتند، و برای ضدعفونی با نا تماس می گرفتند، انجام شد.

وی ‌در خصوص سبد معیشتی، گفت: در اواخر اسفند که مشاغل بویژه آزاد تعطیل شدند بر اساس داده اطلاعاتی داشتیم حدود ۷۰ تا ۸۰ بسته غذایی به ارزش ۱۵ میلیون دو روز مانده به سال جدید بین نیازمندان توزیع کردیم.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا هیئت فاطمیون با بیان اینکه در سال جدید در بحث رزمایش همدلی،گفت: با توجه به اینکه هیئت فاطمیون وظیفه اش حفظ روحیه معنوی و  رسالت هیئت بود غافل نشدیم و در بستر فضای مجازی جدیدی، هیئت مجازی را در قالب هفتگی و بحث مناجاتی در ماه شعبان برگزار کردیم.

حاجتی با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و رزمایش مواسات، افزود: با تأکید رهبرانقلاب رزمایش مواسات ما از نیمه شعبان برای سلامتی امام زمان «عج» و رفع بلا آغاز شد تا ذبح گوسفند و توزیع گوشت را تا نیمه ماه رمضان داشته باشیم و قصد داریم در این بازه زمانی همچنان از خیرین دعوت کنیم تا در این امر مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به پخت غذای گرم و توزیع آن در بخش های شهرستان شفت، گفت:  دوستان ما در امر پخت و تهیه آن کمک می کنند و نزدیک افطار بین خانواده های نیازمند توزیع می شود که این میزان قرار است به روزانه به هزار پرس غذا نیز برسد و با مشارکت بیشتر شاید از این میزان نیز بیشتر شود.

وی ادامه داد: از طریق بانک اطلاعاتی فرمانداری، بخشداری و دهیاری ها افراد نیازمند شناسایی می شوند و مسئول توزیع دهیارها هستند.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا هیئت فاطمیون افزود: یک طرح مطالعاتی کتابخوانی نیز داریم که در این باره با حجت الاسلام همت پور مجری طرح کتاب اندیشه اسلامی صحبت کرده ایم و می خواهیم ان شالله بصورت تجمیعی انجام شود.

حاجتی در خصوص اقدامات هیئت در ماه رمضان، گفت: یک طرحی را با عنوان “هر خانه، یک مسجد” دنبال می کنیم تا فضایی را برای مردم محل فراهم کنیم از نعمت رمضان استفاده کنند و غفلت ایجاد نشود.

وی ادامه داد: اگر مساجد تا شب های قدر هم باز نشود برنامه داریم هر شب یک محل مناسب شناسایی شود و با انجام نکات مورد نظر بصورت عام بمدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه یک برنامه مناجات خوانی در مخیط باز داشته باشیم.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا هیئت فاطمیون، افزود: هزینه هایی که هیأت فاطمیون تا الان در این رابطه انجام داده کاملا مردمی بوده و وسایل مورد نیاز برای گندزدایی، بخشی از آن مشارکتی بوده، بعضی ها را هم خریداری کردیم.

حاجتی در پاسخ به این سؤال که آیا هیئات و گروه های جهادی برای انجام اقدامات شان نشست هماهنگی و … داشته اند، تصریح کرد: برای اقداماتی که در سطح شهر انجام شد یک نشست واحد شاید صورت نگرفت که اگر این نشست ها و هماهنگی ها برگزار می شد، شاید از انجام کار موازی جلوگیری بعمل می آمد، اما در حالت عادی بصورت پیش فرض ما اطلاع داشتیم که گروه های جهادی در کدام مناطق فعالیت می کنند.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا هیئت فاطمیون ادامه داد: باید یاد بگیریم اختلاف سلیقه ها کنار بگذاریم و در کنار هم باشیم که این خود باعث اقدامات بسیاری می شود‌.

وی در رابطه با دلیل ورود هیئات مذهبی به عرصه مقابله با کرونا، گفت: ما یک نهاد اجتماعی هستیم و فلسفه کار هیئت با مردم است، از سال ۸۴ که هیئت فاطمیون راه اندازی شد این شعار ما بود که هر جا که مردم نیاز داشته باشند باید در همان میدان فعالیت کنیم.

حاجتی ادامه داد: یک تعریفی که بچه ها داشتند این است که نباید منتظر ماند و حول محور حضرت زهرا و اهل بیت (ع) فعالیت می کنیم که این باعث می شود در بحران هایی که کسی فکرش را نمی کند ورود کنیم.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا هیئت فاطمیون افزود: همه این بچه ها وجهادگران تربیت شده روضه امام حسین (ع) و از سنین ۱۷ سال تا ۴۰ سال هستند.

 

 

در این مدت هیچ کدام از مسئولین دولتی به ما سر نزدند حتی برای تشکر و قدردانی!

وی در رابطه با نحوه برخورد مسئولان دولتی با این اقدامات، با اشاره به اینکه مجموعه ما و مجموع گروه های جهادی هیچ انتظاری ندارند تصریح کرد: تاکنون از مسئولین دولتی هیچکس را ندیدیم حتی برای تشکر و قدردانی! اما مردم چرا همواره قدردانی می کردند.

حاجتی در ادامه از ضدعفونی و گندزدایی کل واحدهای مسکونی آپارتمانی و ویلایی بیمار کرونایی که فوت کردند توسط این هیئت خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم خودشان تماس می گرفتند و می خواستند منزلشان ضدعفونی شود و تمام مواد ضدعفونی که برای گندزدایی استفاده می شد توسط دانشگاه علوم‌پزشکی بررسی می شد.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا هیئت فاطمیون با انتقاد از برخی مسائل تصریح کرد:  همین حرکتی که در کشور در تولید ماسک، مواد ضد عفونی کننده، گندزدایی ها و کمک های بچه های بسیجی و حزب اللهی در بیمارستان ها، انجام می شود، می بینیم که این پایه کار بودن مردم ایران را به یک خودباوری بزرگ در دنیا رسیدند، اما به نظر می رسد دولت عکس جریان حرکت می کند واین ضعف رسانه ای دولت است.

وی ادامه داد: بزرگترین دیپلماسی که دولت می توانست اعمال کند همین دیپلماسی رسانه ای در دنیا بود که نشان دهد که ایرانی که حرف از تمدن سازی می زند، در بحران های این چنینی نیروی پای کار خود را دارد، ایدئولوژی دارد و همه ابزارها را هم دارد اما متأسفانه آنطور که باید رفتار نمی شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه