عضو هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی در گفتگو با 8دی:

حق دانش آموزان مناطق محروم با تصمیم شورای عالی آموزش‌وپرورش پایمال می‌شود

عضو هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی گفت: با اجرای تصمیم شورای عالی آموزش‌وپرورش درباره امتحانات پایان‌ترم دانش‌آموزان، حق دانش آموزان مناطق محروم از جمله دانش آموزان استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، گیلان و … پایمال خواهد شد.

حق دانش آموزان مناطق محروم با تصمیم شورای عالی آموزش‌وپرورش پایمال می‌شود

امیرحسین برزو جیرنده در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با تأکید بر اینکه با تصمیم اخیر شورای عالی آموزش‌وپرورش حق دانش آموزان مناطق محروم پایمال می‌شود، دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان گیلانی را به پویش حمایت از دانش آموزان دعوت کرد.

وی تصمیم اعلام شده از سوی این شورای عالی مبنی بر طراحی سؤالات امتحانات از کل محتوای آموزشی کتب درسی را ناعادلانه دانست افزود: بنده از همه دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان درخواست می‌کنم به پویش #حمایت_از_فرزندانمان بپیوندند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی ادامه داد: ‎از نظر نمایندگان منتخب در مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران تصمیم اتخاذ شده توسط شورای عالی آموزش‌وپرورش به دلایلی خلاف عدالت آموزشی است.

برزو جیرنده گفت: ‎در تصمیم اتخاذ شده توسط شورای عالی آموزش‌وپرورش، طراح سؤالات امتحانات به ویژه امتحانات نهایی با این پیش‌فرض که دانش آموزان کل مطالب کتب درسی را آموزش دیده‌اند، سؤالات را طراحی می‌کند که در این شیوه حق دانش آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم کشور مانند قسمتی از خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، گیلان و… به دلیل عدم دسترسی به امکانات لازم جهت آموزش از طریق فضای مجازی، پایمال خواهد شد.

‎نماینده دانش آموزان استان گیلان در مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه ضمن نامه‌ای برای وزیر آموزش‌وپرورش دو پیشنهاد مهم برای گذر از وضعیت فعلی مطرح کرده است اظهار کرد: ما پیشنهاد داده‌ایم که امتحان پایان‌ترم تنها از محتوای آموزش داده شده تا دوم اسفندماه گرفته شود و محتوای باقی‌مانده نیز در شهریورماه به صورت حضوری به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی تأکید کرد: متأسفانه دانش آموزان مناطق محروم به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و اینترنت مناسب دسترسی نداشته‌اند و در صورت اجرای مصوبه اخیر، در حق این دانش آموزان اجحاف خواهد شد و ما از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم از کمپین #حمایت_از_فرزندانمان حمایت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه