کمک یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریالی خیرین ماسال به امر مقابله با کرونا

 فرماندار شهرستان ماسال گفت : مردم و خیرین شهرستان تاکنون افزون بر یک میلیارد و ۲۳۰میلیون ریال در اجرای برنامه های مبارزه، پیشگیری و درمان بیماری کرونا به مراکز درمانی این شهرستان کمک کردند.

کمک یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریالی خیرین ماسال به امر مقابله با کرونا

به گزارش ۸دی، وحید پور حضرت با تقدیر از خیرین ماسال و شاندرمن که در این امر مشارکت داشتند، افزود: در این راستا خیران در حوزه بهداشت ودرمان بیش از ۷هزار عدد ماسک، ۶۰ لیتر الکل، یک دستگاه ونتیلاتور ،۲دستگاه اکسیژن ساز و ۴دستگاه بخورساز ، ۱۰ست خرطومی و ۶۲ لباس حفاظت فردی ، ۱۰عدد تخت و سایر اقلام بهداشتی و درمانی را اهدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا بسیار موثر است، اظهار داشت :تاکنون ۱۳هزار ماسک با نظارت شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ماسال توزیع شده است که علاوه بر آن ۸هزار عدد ماسک توسط بخش خصوصی برای توزیع در اختیار شبکه قرار گرفته است .
وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با ویروس کرونا همه اقشار پای کار آمده اند، افزود: خواهران بسیجی و گروههای جهادی در این شهرستان بیش از ۱۰هزار ماسک موردتایید بهداشت را تولید و بصورت رایگان در روستاها و دهیاری به همراه بسته آموزشی و ضد عفونی توزیع کردند.
فرماندار شهرستان ماسال در ادامه افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۲۳ هزار ماسک سه لایه و ۶۵۰ عدد ماسک n۹۵ و ۶۸ بسته دستکش لاتکس و ۲عدد مانیتور علائم حیاتی و ۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی دست ساز و ۲۰ لیتر ضدعفونی سطوح وانواع دیگر اقلام بهداشتی از جمله دستکش کاور کفش و عینک و لباس و .. را در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان رسالت ماسال قرار داده است.
فرماندار شهرستان ماسال در ادامه از رسانه ها خواست تا در زمینه آگاهی بخشی و رعایت نکات بهداشتی گام بردارند و اظهارداشت: رسانه ها نقش مهمی در مبارزه و قطع زنجیره ارتباطی شیوع ویروس کرونا دارند .
پورحضرت همچنین با اشاره به پلمپ ۱۴ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی در شهرستان ماسال افزود :این واحد ها شامل نانوایی ؛ واحدهای گردشگری و اقامتی و رستوران ها بود که بدلیل توجه نکردن به قوانین بهداشتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا پلمب شده اند و در این راستا ۹واحد صنفی دیگر هم اخطار دریافت کرده اند که ظرف ۲۴ ساعت آینده در صورت عدم توجه و تکرار پلمپ خواهند شد .
شهرستان ماسال با دارا بودن ۵۳هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه