کدام کسبه می‌توانند ۳ماه قسط خود را با تاخیر بدهند؟

رستوران، ‌ها، حمل و نقل عمومی مسافر، دفاتر مسافرتی، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، آجیل، خشکبار و بستنی، مجتمع‌های ورزشی و صنایع دستی از جمله کسبه‌ای هستند که می توانند ۳قسط را فعلا ندهند.

کدام کسبه می‌توانند ۳ماه قسط خود را با تاخیر بدهند؟

به گزارش ۸دی، بانک مرکزی بالاخره مصادیق کسب و کارهای متاثر از شیوع کرونا را منتشر کرد. بر این اساس این دسته از کسب و کارها مجاز خواهند بود در کنار اشخاص حقیقی که وام قرض‌الحسنه دریافت کرده اند، سه قسط اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ را نپردازند.

عناوین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند، به شرح زیر است:

۱. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

۵. تولید و توزیع پوشاک

۶. تولید و توزیع کیف و کفش

۷. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

۸. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

۱۰. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

گفتنی است مراتب به قید فوریت به تمامی واحدهای بانک‌‏ ها و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل می آید.

بنابراین گزارش، وام های اقساط قرض الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه