اندرحکایت یک دستورالعمل دوپهلو!

آیا کاهش ساعت کاری در واحدهای تولیدی گیلان اعمال شد؟!

با اینکه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از کاهش ساعات کاری کاخانجات استان خبر داده بود به نظر می رسد این دستور استاندار گیلان اجرایی نشده است در همین راستا برخی کارگران مخصوصا در کارخانه ایران پوپلین رشت از عدم کاهش ساعت کاری شان گله دارند.

آیا کاهش ساعت کاری در واحدهای تولیدی گیلان اعمال شد؟!

به گزارش ۸دی، دو روز پیش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از کاهش ساعات کاری کاخانجات استان خبر داد.

 

 

با این وجود آنچه از اکثر واحدهای تولیدی گیلان خبر می رسد این امر رنگ واقعیت نپذیرفته است و عملا ساعات کاری کارگران به شکل سابق ادامه دارد.

در این رابطه کارگران کارخانه ایران پوپلین رشت در تماس با تحریریه ۸دی از عدم کاهش ساعت کاری خبر داده اند.

یکی از کارگران در تماس با ۸دی اعلام کرد: «در روزهای این هفته یک روز ۱۵ ساعت روز دیگر ۱۲ ساعت و روزی دیگر ۱۱ ساعت مداوم کار کرده است، گفت: بخشنامه مذکور را دیگر چه وقت می خواهند عملی کنند؟! وقتی همه ما کارگران به ویروس مبتلا شدیم؟!».

یکی دیگر از کارگران هم در گفتگو با ۸دی با یان اینکه برخی کارفرمایان زیر بار دستور العمل ابلاغی استاندار نمی روند، گفت: به نظر می آید این دستورالعل دوپهلو صحبت کردن بود! مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت کاهش ساعت کار و کاهش نیرو درصورتی باشد که به تولید آسیب وارد نشود، این حرف یعنی چه؟! وقتی ساعت کار و نیرو کاهش پیدا می کند خود به خود کاهش تولید را به همراه دارد.

وی افزود: حرف آقایان مسئول این را  می رساند که کارفرما هر طور دلش می خواهد عمل کند و تا فردا گله ای در کار نباشد.

وی تصریح کرد: به نظر می آید امروز و در این برهه حساس کارگران نقش شان در تولید کمتر از پرستاران در میدان مبارزه با کرونا نیست! هر دو کارگرند! یکی کارفرمایش دولت است که برای وجدان و انسانیت و البته یک لقمه نان تلاش می کند و دیگری کارفرمایش سرمایه دار است که آن هم مجبور است کار کند برای زندگیش و تولید وطن اش!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه