ایران خودرو K132 معرفی شد؛ زیباترین خودرو این کمپانی تا به امروز +تصاویر

ایران خودرو امروز در جلسه هیات دولت در اقدامی بی سابقه فیس لیفت پژو ۳۰۱ را تحت کد فنی IKCO K132 در حضور رئیس جمهور رونمایی کرد.

به گزارش ۸دی، اطلاعات فنی چندانی از این خودرو در دست نیست اما آنچه واضح است اینکه در پی تحریم های صنعت خودروسازی و فروش سهام گروه پژو به فیات کرایسلر و تشکیل یک هولدینگ آمریکایی، ایتالیایی فرانسوی، پروژه تولید پژو ۳۰۱ در ایران با چالش های فراوانی روبرو شده بود و حالا به نظر می رسد که ایران خودرو راه حل برون رفت از این شرایط را تولید نسخه فیس لیفت شده با برند اخصاصی خود تحت عنوان K132 یافته است.

در هر صورت امروز گمانه زنی ها تمام شد و اولین عکس های این خودرو  با  رونمایی  رییس جمهور از این خودرو ها منتشر شد در ادامه صحبت های وزیر صمت پیرامون این موضوع را می خوانید.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه‌های صنعت خودرو اقداماتی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها خروج خودروهای قدیمی و پرمصرف است ضمن اینکه بنا داریم خودروهای جدید را هم به بازار داشته باشیم.

وی افزود: ذیل برنامه مذکور ۴ خودروی سواری را برای ارائه به بازار در نظر گرفته‌ایم که ۳ خودرو سواری بوده و یک سواری هم نیم‌شاسی.

وزیر صمت اظهار داشت: امروز رونمایی از این خودروها توسط رئیس‌جمهور و معاون اول صورت خواهد گرفت و آنها از این خودروها بازدید کردند.

رحمانی گفت: یکی از این خودروها دنا با گیربکس اتوماتیک بود که خط تولید آن در دهه فجر افتتاح شده و به مرحله بهره‌برداری رسید اما ۳ خودروی دیگر که امروز در حیاط هیأت دولت رونمایی شد، در سال آینده تولید خواهد شد، هرچند که همه کارهای آن انجام شده و سرمایه‌گذاری خوبی برای آنها انجام شده و طراحی‌ها شامل قالب‌سازی و سفارش قطعات صورت گرفته است. ضمن اینکه خودروسازان هم امکان پیش‌فروش این خودروها را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: ۴ خودرویی که امروز توسط آقای روحانی و آقای جهانگیری به طور رسمی رونمایی شد، بالای ۹۰ درصد تولید داخل است که برای ابتدای کار درصد بسیار خوبی است و فقط برخی قطعات جزئی که فعلا امکان تولید آن را نداریم، تلاش می‌کنیم در ماه‌ها و سال آینده آن را هم بسازیم.

وزیر صمت اظهار داشت: ۴ خودرویی که امروز در حیاط هیأت دولت رونمایی شد مطابق با استانداردهای روز دنیاست و مصرف آنها به نسبت خودروهای قبلی پایین‌تر بوده و ایجاد آلودگی‌ آنها هم کمتر است ولی سعی می‌کنیم با اقدامات اساسی مانند پلتفرم مشترک، قیمت تمام‌شده آنها را هم به نسبت خودروهای قبلی کمتر کنیم.

رحمانی افزود: همه این خودروها یورو۵ بوده که از نظر مباحث زیست محیطی بسیار مهم است.

وی گفت: در برنامه صنعت خودرو به غیر از این چند خودرویی که امروز رونمایی شد، خودروهای دیگری هم برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در نظر داریم که خودروسازان در حال کار بر روی آنها هستند و امیدواریم که بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه