تولید ماهی گرمابی در آستارا ۲۵ درصد افزایش یافت

 رئیس اداره شیلات آستارا گفت: امسال ۵۴ تن ماهی گرمابی در مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید شد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته‌است.

تولید ماهی گرمابی در آستارا ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش ۸دی، صادق خاصی پور روز دوشنبه اظهار کرد: این میزان ماهی به ارزش هشت میلیارد ریال، از ۶ آب بندان به مساحت حدود ۳۷ هکتار استحصال شد و علت افزایش تولید، افزایش تعداد آب بندان هاست.

وی بیان کرد: بیشتر ماهی های تولیدی کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد است و در آب بندان ها برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و به ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

رئیس اداره شیلات آستارا ادامه داد: به متقاضیان پرورش ماهی گرمابی، سردابی و خاویار در استخرهای پیش ساخته، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود و با توجه به کاهش ماهی استخوانی در دریای خزر، ماهی پرورشی در بازار رونق یافته است.

خاصی پور گفت: سقف تسهیلات پرورش ماهی، ۲۵۰ میلیون ریال با حدود ۶ درصد سود است و متقاضیان دارای منابع آب چاه، رودخانه و چشمه در محل سکونت خود به پرورش ماهی اقدام کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از منابع آب متعدد و مناطق مستعد پرورش آبزیان برخوردار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه