محمدرضا احمدی سنگری کاندیدای انتخابات رشت در گفتگو با 8دی:

چرا گیلان غرق در عقب ماندگی است؟!/ سهم خواهی معضلی بزرگ در جذب سرمایه گذار در استان/ اول انقلابی هستم و بعد دیپلمات!

احمدی سنگری کاندیدای انتخابات رشت با ابراز تأسف از اینکه کمترین طرح و نطق مربوط به نمایندگان گیلان در مجلس است گفت: چرا وقتی وارد مازندران می شویم انگار وارد کشوری دیگر و توسعه یافته شده ایم و اصلا قابل قیاس با گیلان نیست و وقتی از آنجا وارد استان خودمان می‌شویم انگار وارد یک شهر دور افتاده شده ایم!

چرا گیلان غرق در عقب ماندگی است؟!/ سهم خواهی معضلی بزرگ در جذب سرمایه گذار در استان/ اول انقلابی هستم و بعد دیپلمات!

به گزارش ۸دی، محمدرضا احمدی سنگری در گفت وگو با خبرنگار هشت دی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید گرداننده و نگهدارنده مجلس باشند اظهار کرد: مجلسی که بدنبال مسائل حزبی و تنها حمایت از دولت باشد بر اساس آنچه که امام راحل درباره ویژگی های یک مجلس انقلابی فرموده است دیگر در رأس امور نخواهد بود.

وی از مجلس دهم بعنوان بدترین مجلس شورای اسلامی در ادوار انقلاب اسلامی ایران نام برد و گفت: مشکلات، عملکرد و تصمیم های نادرست مربوط به دولت و وزرا در داخل کشور و در سطح بین المللی و بدلیل عدم نظارت و ضعف نمایندگان در مجلس است.

به هزاران دلیل مختلف به مجلس دهم نمره قابل قبولی نخواهم داد که “ننگ برجام” یکی از مهم‌ترین این دلایل است

کاندیدای رشت در انتخابات مجلس، تصرح کرد: مردم ما ملتی هوشمند هستند و خود قضاوت می کنند که مشکلات امروز کشور، جسارت و توجه نداشتن به آرمان های امام و انقلاب و نیز قانون اساسی بدلیل عدم نظارت مجلس بر عملکرد دولت و اعلام اعتراض و موضعی در راستای اهداف انقلاب اسلامی در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… است.

احمدی سنگری با بیان اینکه به هزاران دلیل مختلف به مجلس دهم نمره قابل قبولی نخواهم داد که “ننگ برجام” یکی از مهم‌ترین این دلایل است گفت: به غیر از مفاد برجام، خود این قرار داد به لحاظ روابط دیپلماتیک و بین المللی صحیح نبود زیرا باید به زبان مبدأ و مقصد، یعنی انگلیسی و فارسی ترجمه می شد و به زبان فارسی امضاء می کردند، زیرا یک کلمه در زبان انگلیسی چندین معنا دارد.

آقایان ظرف ۲۰دقیقه کشور را با برجام بر باد دادند

وی ادامه داد: وقتی برجام ظرف ۲۰دقیقه امضاء می شود نتیجه آن می شود که بعد از بر باد دادن کشور آقایان به اشتباه خود پی میبرند و به آن اعتراف می کنند! در صورتی که مجلس می توانست مانع بسیاری از مشکلات امروز که ملت ایران با آن درگیر هستند شوند.

احمدی سنگری با اشاره به افرادی که پس از ورود به مجلس ناگهان تغییر موضع می‌دهند گفت: برخی آدم ها را نباید بر روی صندلی های خاص نشاند و به آنها مسئولیت های مهم داد یا بودجه های کلان در اختیار آنها گذاشت، زیرا آمال و آرزوهای آنها در همان پست و مقام خلاصه می شود و براحتی علاوه بر خود و ایمان خود، دیگران و کشور را هم فراموش می کنند‌.

کسی که به قیامت اعتقاد داشته باشد هرگز با ورود به بهارستان دچار تغییر موضع ۱۸۰ درجه ای نمی شود

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد با ورود به مجلس اعتقادات من تغییر پیدا کند و دیگر سرباز جان بر کف ولایت نباشم دعا میکنم هرگز به مجلس ورود نکنم، افزود: کسی که به قیامت اعتقاد داشته باشد هرگز با ورود به بهارستان دچار تغییر موضع ۱۸۰ درجه ای در مباحث مختلف نخواهد شد و لذا باید علت چنین تغییری را در سوابق و گذشته افراد جستجو کرد.

کاندیدای رشت در انتخابات مجلس خود را سرباز کوچک و جان بر کف در مسیر ولایت فقیه و در جهت خدمت به مردم و حفظ منافع کشور خواند و ادامه داد: نماینده مجلس، نخست نماینده جمهوری اسلامی ایران است که باید از اقتدار و صلابت او دوستان شاد شوند و دشمنان وحشت داشته باشند و هرگز به خود جرأت ندهند که به او نزدیک شوند.

وی با بیان اینکه اگر ۲۰۰ سرباز ولایت در مجلس داشتیم دشمن جرأت نمی‌کرد در برجام و FATF کلاه سر کشور بگذارد و ما را بازی دهد، اضافه کرد: همه دنیا و ملت ایران باید نماینده ای را در مجلس رصد کنند که با تمام وجود در خدمت مردم، در راستای اصول قانون اساسی، فردی انقلابی و سربازی مطیع در خط ولایت فقیه است.

کمترین طرح و نطق مربوط به نمایندگان گیلان در مجلس

احمدی سنگری با ابراز تأسف از اینکه کمترین طرح و کمترین نطق مربوط به نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی است گفت: نمایندگان استان نباید گیلان را با استان‌های محروم مقایسه کنند، چرا وقتی وارد مازندران می شویم انگار وارد کشوری دیگر و توسعه یافته شده ایم و اصلا قابل قیاس با استان گیلان نیست و وقتی از آنجا وارد گیلان می‌شویم انگار وارد یک شهر دور افتاده شده ایم!

این کاندیدای انتخابات مجلس در رشت تصریح کرد: نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی باید مشکلات استان را شناسایی و منابع لازم را جهت حل مشکلات و توسعه جذب و سپس طرح های مناسبی در این زمینه ارائه دهند و بعد هریک در پی حل مشکلات حوزه انتخابیه خود باشند.

وی با بیان اینکه سال هاست معضلات شهرستان رشت در بخش رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت و زباله سراوان تنها بیان و جهت حل آن حرکتی صورت نمی گیرد ادامه داد: علاوه بر این مشکلات نمایندگان باید طرحی در خصوص تأمین اجتماعی افراد که با۲میلیون تومان بازنشسته می شوند دهند.

احمدی سنگری تصریح کرد: شاید امروز بازنشستگان بتوانند با دو میلیون تومان معیشت خود را بگذراند اما ۵سال دیگر با این دو میلیون تومان هیچ کاری نمی توانند کنند هرچند که همین امروز هم با این دو میلیون تومان بسیاری از افراد در فقر و فلاکت زندگی می کنند.

کاندیدای انتخابات مجلس در رشت با اشاره به سایر مشکلات شهرستان رشت بیان کرد: شهر رشت دچار ورشکستگی های زیادی در شرکت ها و کارخانه هایش است علاوه بر آن برخی افراد به اسم تأسیس سیلو و شرکت وام های هنگفتی دریافت می کنند ولی در بخشی دیگر سرمایه گذاری یا به نحوی دیگر مصرف می کنند و این وظیفه نماینده رشت است که بر این بودجه ها و اعتبارات نظارت داشته باشد.

احمدی سنگری با تأکید بر افزایش سقف درآمدی رفاه اجتماعی مردم در استان گیلان گفت: استان گیلان باید در بخش کشاورزی حرف اول را بزند ولی باعث تأسف است که نماینده شیراز فریاد حمایت از کشاورزان و کشاورزی را در مجلس سر می دهد.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای ظرفیت های مختلفی در بخش کشاورزی، گلخانه، چای، دامداری و…است که باید بدون انتظار و سهم خواهی از این بخش ها حمایت کنیم.

کاندیدای انتخابات مجلس در رشت با اشاره به اهمیت جذب توریسم در توسعه گیلان گفت: ما راه را گم کرده ایم و در مسیر اصلی قرار نداریم، امروز برای برون رفت از مشکلات استان گیلان و نیز توسعه اقتصادی و اشتغالزایی می بایست از تمام ظرفیت‌های کشاورزی گردشگری و…استان استفاده کرد.

سهم خواهی یکی از معضلات بزرگ استان در جذب سرمایه گذار

وی از سهم خواهی و سنگ اندازی برخی افراد در جذب سرمایه گذاران بعنوان یکی از معضلات بزرگ استان گیلان یاد کرد و گفت: در بحث زباله سراوان بر اساس رایزنی های انجام شده، سرمایه گذار ۶۰دستگاه مورد نیاز را از سوئد خریداری کرده بود که موجب اشتغال حداقل ۳هزار نفر میشد که برخی از آقایان با سهم خواهی های خود باعث شدند این ماشین آلات وارد رشت نشود اما لنگرود و لاهیجان با این ماشین آلات مشکل زباله خود را حل کردند.

یک تار موی رفقای شهیدم را با تمام مجلس عوض نمی کنم

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه نگاه وی نسبت به مجلس درآمدزایی نیست ادامه داد: تفکر و نگرش امروز من به مجلس همان نگاهی است که در دوران دفاع مقدس و در زمان حضور در سوریه داشتم و یک تار موی رفقای شهید خود را با تمام مجلس عوض نخواهم کرد.

خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد دولت وظیفه نمایندگان

کاندیدای انتخابات مجلس در رشت با تأکید بر اینکه هنگام ورود به مجلس لیستی از اموال خود ارائه خواهم داد و پس از چهار سال خدمت خود مجدداً صورت اموال خود را اعلام می کنم افزود: این شفافیت مالی در درجه اول موجب جلب اعتماد مردم است و نیز باعث می شود وظیفه خدمت به مردم، نظارت بر عملکرد و حفظ آخرتم را به خود یادآوری کنم.

اول انقلابی هستم و بعد دیپلمات!

وی با بیان اینکه از رفقای شهید خود جا مانده ام ولی  مسیر و آرمان های انقلابی آنان را در خدمت به ملت و نظام ادامه خواهم داد گفت: با وجود پست و مقام های مختلف در داخل و خارج از کشور در درجه اول خود را انقلابی می دانم و سپس یک دیپلمات هستم.

احمدی سنگری خروج مجلس از ریل وظایف خود را دلیل خود برای ورود به بهارستان عنوان کرد و ادامه داد: امروز قوه مجریه و مقننه وظایف خود را انجام نمی دهد و تداخل کاری در بسیاری از بخش ها ملموس است به نحوی که نماینده مجلس در کار دهیار یا انتخاب راننده یک مدیر در اداره دخالت می‌کند که این حرکت یک آفت و سم برای نظام اداره کشور است.

نمایندگان بیشترین وقت خود را صرف جابه جایی مدیران پایین دست می کنند

داوطلب انتخابات مجلس در رشت با بیان اینکه متأسفانه برخی از نمایندگان ما بیشترین وقت خود را صرف جابه جای مدیران، آن هم مدیران پایین دستی می کنند افزود: در صورت ورود به مجلس در مقابل اینگونه تخلفات، دخالت ها، رانت و‌…خواهم ایستاد، چه این شخص وزیر باشد چه استاندار یا هرشخص دیگری که منافع خود را بر منافع مردم و نظام ترجیح می دهد.

وی با اشاره به نگاه انتخاباتی بعنوان یکی دیگر از معضلات استان گیلان بیان کرد: در امور مختلف، افراد مناسب و دارای قابلیت، کاردان، شایسته و انقلابی را قطعا معرفی خواهم کرد ولی اگر این افراد در پست خود دچار تخلف شوند به هیچ عنوان چشم پوشی نخواهم کرد و در عین حال اگر من رأی شخصی نباشم ولی این فرد قابلیت های لازم را داشته باشد از او نیز در پست های مورد نیاز پیشنهاد و استفاده خواهم کرد.

 

عملکرد و سابقه خدمت، تبلیغی برای هر کاندیدا است

احمدی سنگری در ادامه بیان کرد: عملکرد و سابقه هر کس در پستی که گذرانده است به نوعی تبلیغ برای وی محسوب می‌شود و نیازی به هزینه های مختلف جهت جلب توجه و رأی مردم ندارد.

تلاش کردم ریالی از بیت المال حتی برای یک تماس تلفنی کوتاه یا نوشیدن لیوان آبی استفاده نکنم!

کاندیدای انتخابات مجلس در رشت با تأکید بر اینکه در پست‌های مختلفی که در داخل کشور و نیز در خارج از کشور داشتم همواره شهدا را ناظر اعمال خود می دیدم گفت: رعایت بیت المال برای من مسئله ای بسیار مهم است که در طول دوران خدمت خود تلاش کردم ریالی از بیت المال حتی برای یک تماس تلفنی کوتاه یا نوشیدن لیوان آبی استفاده نکنم.

وی با بیان اینکه رأی نیاوردن در دوره قبل انتخابات مجلس باعث خستگی و افسردگی وی نشده است ابراز کرد: تمام حرکت من در راه رضایت خدا است و قرار گرفتن در مسیری که رضایت خدا در رأس آن باشد پایانی زیبا مانند شهید سردار قاسم سلیمانی را خلق خواهد کرد.

تخلفان مالی نمایندگان باعث ناامیدی مردم می شود

احمدی سنگری با بیان اینکه برخی از مجلسی ها در راستای انقلاب و قانون اساسی حرکت نمی کنند و تخلفات مالی آنان باعث شده است مردم نسبت به مجلس و حتی نظام ناامید شوند گفت: نماینده ای که ۲۰۰هکتار زمین برای خود در اتوبان سراوان_ سیاهکل بخرد، یا مغازه ای در گلسار، یا ویلایی بسازد که مردم وقتی از کنار آن رد می شوند بگویند این کاخ برای فلان نماینده است، باعث ناامیدی مردم می شود.

نمایندگان مجلس وکلای مردم و حقوق‌بگیر آن ها است

کاندیدای انتخابات مجلس در رشت با تأکید بر اینکه نماینده مجلس باید وکیل و زبان گویای مردم در مجلس باشد گفت: وکلای مردم در مجلس به صورت غیرمستقیم از موکلین خود یعنی از بیت المال حقوق دریافت می‌کنند که این پول باید حلال و در جهت رفع مشکلات مردم باشد نه جذب سرمایه برای خود.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم باید درد آشنا و در ارتباط با مردم باشد نه اینکه در پی حمایت از دولت یا حزبی خاص باشند، مردم باید در خود را از زبان نمایندگانشان در مجلس بشنوند و این امر باعث امیدواری آنها می‌شود که اگر کاری هم از دست نماینده بر نیامد حداقل مشکلات او را در مجلس فریاد زد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه