عبدالملکی: جمله «من بلد نیستم» در راستای اجرای نظریه غرب برای ماست / اگر قطار اقتصاد بومی راه بیافتد از غرب جلو می‌زنیم

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: نظریه‌ای که غرب برای ما در نظر دارد به عنوان توسعه وابسته در کشور در حال اجرا شدن است؛ اینکه بزرگواری در کشور می‌گوید من بلد نیستم به همین نظریه باز می‌گردد.

عبدالملکی: جمله «من بلد نیستم» در راستای اجرای نظریه غرب برای ماست / اگر قطار اقتصاد بومی راه بیافتد از غرب جلو می‌زنیم

به گزارش ۸دی، در همایش بانوی انقلابی که عصر امروز در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد حجت عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق حضور یافت.

وی در ابتدا گفت: برنامه‌ای که دشمن سوار بر تمدن غرب برای ما دارد این است که نسل‌های بعدی ما به بردگی بروند و اگر ما هوشیار نباشیم ۵۰ سال بعد ما به بردگی کشیده خواهد شد. غرب در نظر گرفته که ایران تولید کننده نفت خام باشد و همه مواد دیگر را وارد کند و فقط خام فروشی کند. این مسئله و تقسیم کاری که برای ما مشخص کردند اشکالی اساسی دارد که در نهایت منجر به بردگی کشور ما خواهد شد چرا که روزی نفت و گاز ما تمام خواهد شد.

عبدالملکی افزود: انقلاب اسلامی برنامه تقسیم کار جهانی را بهم ریخت، ولی اگر الان به همان مسیر برگردیم احتمالا ۴۰ الی ۵۰ سال دیگر تمام ذخایر ما تمام شود و به بردگی غرب بیفتیم. در آن زمان کسی دیگر از تولید صحبت نخواهد کرد و راهی برای تولید نخواهد بود و سالی چندین هزار انسان خریداری خواهد کرد و با فروش نیروی انسانی پولی برای اداره دولت می‌دهد و مردم به جان هم می‌افتند.

وی ادامه داد: نظریه‌ای که درباره آن صحبت کردیم و غرب برای ما در نظر دارد به عنوان توسعه وابسته در کشور در حال اجرا شدن است؛ اینکه بزرگواری در کشور می‌گوید من بلد نیستم به همین نطریه باز می‌گردد.

عبدالملکی گفت: ما درگیر یک جنگ تمدنی هستیم که یک سوی ان تمدن اسلامی‌ است که چند صد سال حاکم است و یک طرف هم تمدن غرب که بعد از رنسانس جان می‌گیرد. بعد از انقلاب اسلامی تمدنی شکل می‌گیرد که داعیه دار آرمان اسلامی است و این تمدن بعد از افول تمدن‌های اسلامی به وجود نی‌آید. غربی‌ها زود به این نتیجه رسیدند که انقلاب اسلامی یک خطر تمدنی بزرگ برای آن‌ها محسوب خواهد شد و یک جنگ تمدن‌ها بوجود خواهد آمد. مگر اینکه ما دست از این دعوای تمدنی برداریم و تسلیم غرب شویم.

وی یادآور شد: این را در خاطر داشته باشیم که شهادت حاج قاسم سلیمانی و امثالهم در این جنگ تمدنی تعریف می‌شود که جریان فکری غرب بهم می‌ریزد و تلاش می‌کنند تا حذف فیزیکی داشته باشند. در حوزه اقتصادی هم باید تلاش کنیم تا به جایی برسیم که در جنگ تمدن‌ها جریان فکری غرب بهم بریزد و به این هم تا سال‌های بعد خواهیم رسید.

عبدالملکی اضافه کرد: اقتصاد ایران منابع طبیعی دارد و ۷ تا ۱۱درصد کل منابع طبیعی جهان در ایران است و نیروی انسانی نیز حدود ۴۰ میلیون نفر دارد. بازار فروش هم در کشور‌های همسایه و هم کشور خود داریم. خیلی از محصولات کشور‌های دانش بنیان ما در کشور سری در سر‌ها دارند و این یعنی ما در اقتصاد همه نیازمندی‌ها را داریم، ولی علت حرکت نکردن آن این است که لوکوموتیو این قطار خراب است؛ یعنی مثلا سیستم بانکی این اقتصاد به جای تقویت کننده تولید و اقتصاد باشد درگیر واردات و … است. فرهنگ مردم درگیر فرهنگ مصرفی و وارداتی است.

وی اظهارداشت: ولی اگر این قطار اقتصاد به کار بیفتد از قطار اقتصاد غرب جلو می‌افتد و جوانان ما بر قله تمدنی بشر خواهند نشست. الگوی ما الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که بعد اقتصادی آن تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود. در عرصه علمی پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باید در حوزه اقتصاد مقاومتی جهت دهی شود. ما در تمام بخش‌ها به نسبت همان بخش و حوزه می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: در جبهه فرهنگی کار تبدیل اقتصاد مقاومتی به باور عمومی جامعه است و این بسیار مهم است. در اقتصاد مقاومتی چند جبهه تاثیر بالایی دارد از جمله جبهه‌های اجرایی، سیاسی، فرهنگی و علمی. زنان دانشمند و دانش پژوه می‌توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی در امور فرهنگی و تولیدی موثر باشند. در جبهه سیاسی هم زنان می‌توانند موثر باشند در اقتصاد مقاومتی. در جبهه اجرایی هم بانوان وظایفی دارند من جمله تربیت اقتصادی فرزندان است و مادر به جهت نوع ارتباطی که با فرزند دارد بسیار بسیار موثر است. مثلا فرزند کار آفرین و ما مهمترین مشکلی که در کشور داریم بیکاری است و راه حل کارآفرینی است که از وجود انسان‌ها باید تراوش کند. خیلی از مشکلاتی که در اقتصاد کشور داریم ناشی از مدیریت بد اقتصادی کشور است.

منبع: دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه