از 18 تا 27 اسفند ماه؛

نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در استان گیلان برپا می‌شود

از ۱۸ تا ۲۷ اسفند ماه نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان در رشت برگزار می‌شود.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در استان گیلان برپا می‌شود

به گزارش هشت دی، جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف استان گیلان نمایشگاه‌های بهاره این استان را از لحاظ کارایی و استقبال مردم جزو برترین نمایشگاه‌های بهاره کشور قلمداد کرد و گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در گیلان از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ اسفند امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپا می‌شود.

 شکریه برخی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالای بهاره در استان گیلان را برشمرد و عنوان کرد: حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه، رقابت سالم عرضه‌کنندگان کالاها، نظارت بیشتر بر روی نحوه قیمت‌گذاری و فروش مایحتاج مردم از جمله اهداف مهم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی محسوب می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور تمرکز بر روی عرضه و فروش بیشتر محصولات تولیدی و کالاهای با برند داخلی را از دیگر کارکردهای مثبت برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاها خواند و تصریح کرد: در نمایشگاه امسال کالای بهاره استان گیلان واحدهای صنفی دارای پروانه کسب، در اولویت نخست دریافت غرفه قرار دارند.

شکریه با بیان اینکه اصناف خود در کف بازار حضور دارند و به عنوان مصرف‌کننده بسیاری از کالاها و خدمات محسوب می‌شوند عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ رسته شغلی در گیلان وجود دارد بنابراین یک واحد صنفی فقط در یک رسته خودکفا بوده و در بقیه رسته‌ها خودش به عنوان مصرف‌کننده و جزئی از مردم تلقی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان وجود چیزی حدود ۱۰۸ هزار واحد صنفی دارای پروانه در این استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به وجود این تعداد واحد صنفی و رقابتی که بین آنان وجود دارد هر محتکر، گران فروش و یا فردی که اصرار به عرضه کالای بی‌کیفیت داشته باشد خود به خود از عرصه بازار خارج می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور صیانت از بازار را توسط بازرسان نظام صنفی مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط نظیر سازمان‌های صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی و سایر نهادهای نظارتی افزایش قیمتی در کشور نداشته باشیم تا اتاق اصناف بتواند با آرامش کامل بازار شب عید را مدیریت کند.

وی نگهداری و صیانت از اشتغال موجود در سطح واحدهای صنفی سراسر کشور را مهم‌ترین اولویتی که همه باید به تحقق آن کمک کنند تلقی کرد و ابراز داشت: نقش و جایگاه خانواده بزرگ اصناف در ایجاد فرصت‌های شغلی قابل انکار نیست بنابراین ارائه بسته‌های پیشنهادی جهت حمایت از کسب و کار واحدهای صنفی ضروری است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با بیان اینکه دستورالعمل‌‌‌ها و قوانین باید در راستای پشتیبانی از فعالیت واحدهای صنفی وضع شوند اصلاح و بازنگری در برخی از قوانین را لازم خواند و گفت: حمایت قانونی و یا اعطای تسهیلات بانکی در قالب بسته‌های پیشنهادی می‌تواند موجب افرایش اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه