عراق|حضور گسترده نظامی در برابر سفارت آمریکا موفقیت حشد شعبی در بازگرداندن امنیت به ۸ روستا

منابع عراقی از حضور گسترده نیروهای نظامی در برابر سفارت آمریکا در بغداد و پرواز بالگردهای آمریکا بر فراز سفارت و برخی مناطق پایتخت خبر دادند

عراق|حضور گسترده نظامی در برابر سفارت آمریکا موفقیت حشد شعبی در بازگرداندن امنیت به ۸ روستا

به گزارش ۸دی به نقل از شبکه  الفرات، نیروهای لشکر ویژه عراق پس از خروج معترضان در مقابل سفارت آمریکا مستقر شدند. شهروندان عراقی روز سه شنبه هفته جاری پس از تشییع پیکرهای شهدای حمله اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی، در برابر سفارت آمریکا تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند، آنها به مدت دو روز در برابر سفارت آمریکا تحصن کردند که در پی درخواست حشد شعبی و در احترام به تصمیم دولت عراق که خواستار خروج آنها شده بود، محوطه سفارت را ترک کردند.

معترضان خواستار بسته شدن سفارت آمریکا و اخراج سفیر این کشور شدند. معترضان عراقی محل تحصن خود را به خیابان ابونواس در نزدیکی هتل بابل در مرکز بغداد منتقل کردند.

در حمله شامگاه یکشنبه هشتم دی آمریکا به مواضع حشد شعبی در منطقه مرزی القائم، ده‌ها رزمنده حشد شعبی از گردان‌های حزب الله شهید و زخمی شدند.

پرواز بالگردهای آمریکا بر فراز سفارت و برخی مناطق بغداد

یک منبع امنیتی عراقی از ادامه پرواز بالگردهای آمریکا بر فراز سفارت این کشور در منطقه الخضراء و برخی مناطق دیگر پایتخت خبر داد. این منبع به شبکه السومریه گفت بالگردهای آمریکایی همچنان به پرواز بر فراز سفارت آمریکا و پل الجادریه در منطقه الجادریه و پل الطابقین در منطقه الکراده ادامه می‌دهند. این منبع افزود پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز این مناطق از ۴۸ ساعت پیش همچنان ادامه دارد و هدف آنها تامین  امنیت سفارت است.

استقرار گسترده نیروهای امنیتی در استان ذی‌قار و اجرای طرح سه‌مرحله‌ای

شبکه الفرات از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در سرتاسر استان ذی قار و  اجرای طرحی سه مرحله‌ای خبر داده است.

بخش‌های مختلف پلیس محلی و نیروهای پشتیبانی در اجرای طرح امنیتی در  استان ذی قار مشارکت دارند و گشتی‌های نیروهای اضطراری به طور گسترده در شهر  الناصریه مرکز استان ذی قار فعال هستند.

این اقدامات امنیتی بر اساس بیانیه فرماندهی پلیس استان ذی قار در راستای اجرای قوانین و جلوگیری از تخلفات و پیگرد افرادی که تحت تعقیب قضایی هستند و جمع آوری اطلاعات از کسانی که برای برهم زدن امنیت و ثبات استان تلاش می‌کنند، انجام می‌شود، این طرح برای مدت مشخصی ادامه خواهد یافت که پس از آن طرح‌های ویژه‌ای اجرا خواهد شد.

سرتیپ ریسان کاصد الابراهیمی فرمانده پلیس استان ذی قار دستور اجرای طرح امنیتی مستحکمی را در سه مرحله صادر کرده است که شامل تمام شهرستان‌ها و نواحی و اطراف استان است. وی بر ضرورت اعمال اقتدار قانون و اتخاذ اقدامات هوشیارانه تاکید کرده است.

عبدالهادی خلیفه مدیر اطلاع رسانی پلیس  استان ذی قار هم گفت ما بر اساس طرح امنیتی و همزمان با سال جدید(۲۰۲۰ میلادی) که در پی مناسبت‌های ملی هم در پیش است، عمل می‌کنیم، به طوری که اقدامات در ایست‌های بازرسی و ورودی‌ها و خروجی‌های استان تشدید شده است. به گفته وی، این طرح در راستای گسترش امنیت و ثبات در استان ذی قار اجرا شده است.

دستگیری دو تروریست داعشی در موصل

وزارت کشور عراق از  دستگیری دو تروریست داعشی در استان موصل خبر داد.

وزارت کشور عراق امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر مبارزه با جرم و جنایت در تلعفر در استان نینوا بر اساس اطلاعات دقیق و پیگیری مستمر، دو تروریست داعشی را دستگیر کرد، این دو تروریست یکی ملقب به ابوهیام و دیگری ملقب به ابوقحطان مسئول عملیات تروریستی در مناطق الجزیره بوده‌ اند.

موفقیت حشد شعبی در بازگرداندن امنیت به هشت روستا

نیروهای حشد شعبی توانستند امنیت را به هشت روستا در جنوب موصل بازگردانند. واحد اطلاع رسانی حشد شعبی در بیانیه‌ای از موفقیت نیروهای بسیج مردمی(حشد شعبی) در تامین امنیت هشت روستا در چارچوب عملیات موسوم به شهدای القائم در جنوب موصل خبر داد.

در این بیانیه آمده است یک یگان از تیپ ۳۳ و بخش‌های پشتیبانی در چارچوب فرماندهی عملیات استان نینوای حشد شعبی، تاکنون کار بازرسی و تامین امنیت روستاهای«‎الخزگه،‎سحل حمد، ‎خضاره الشرگیه، طرطیعات، شجیش،رویشدیه، مالحه البگاره و سعدیه شاهد» را به پایان رساندند.

این بیانیه مساحت روستاهای پاکسازی شده از لوث تروریسم داعشی را هشتاد کیلومتر مربع اعلام کرده است.

فرماندهی عملیات حشد شعبی در استان نینوا شامل تیپ‌های ۱۵، ۲۵، ۳۳ و ۴۴ و یگان‌های اطلاعاتی و خنثی‌سازی مواد منفجره امروز پنجشنبه عملیات موسوم به شهدای القائم(شهدای حمله اخیر ارتش آمریکا به مواضع حشد شعبی در القائم) برای پاکسازی جزیره الحضر در جنوب موصل از لوث بقایای گروه تروریستی داعش را آغاز کردند.

انهدام مقر تروریست‌های داعشی در جنوب موصل 

  خبر امنیتی دیگر از  عراق اینکه یک مقر تروریست‌های داعشی شامل چندین بمب و مواد منفجره در جنوب موصل منهدم شد.

بر اساس گزارش واحد اطلاع رسانی حشد شعبی، یک یگان از تیپ ۳۳ حشد شعبی امروز پنجشنبه یک مقر داعشی‌ها را در جزیره الحضر در جنوب موصل منهدم کرد که تعدادی بمب و مواد منفجره در آن قرار داشت.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه