بیانیه سفارت ایران درباره حمله به مواضع حشدالشعبی

آمریکا روز یکشنبه ۲۹ دسامبر (۸ دی) از حمله به مواضع «گردان‌های حزب الله» عراق از زیرمجموعه‌های الحشد الشعبی در چند نقطه در منطقه مرزی با سوریه خبر داد.

بیانیه سفارت ایران درباره حمله به مواضع حشدالشعبی

به گزارش ۸دی،سفارت ایران در بغداد بیانیه‌ای درباره حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی در القائم در غرب عراق صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ارتش متجاوز آمریکا، شب گذشته حملات هوایی به مواضع حشد شعبی انجام داد که بر اثر این حملات ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. این حملات آمریکا که حشد شعبی به عنوان نیروی رسمی را هدف قرار داد به مثابه نقض حاکمیت عراق است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، مدعی شد که این اقدام در پاسخ به «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق صورت گرفته است. این حمله آمریکا، دو روز پس از حمله راکتی به پایگاه کی.۱ در استان کرکوک انجام شد که آمریکا اعلام کرد یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر مجروح شدند.

سفارت ایران در عراق بیان کرد: این در راستای دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشورهای منطقه به بهانه اتهامات واهی با هدف تضمین منافع رژیم صهیونیستی است. اما دنیا از نقش نیروهای حشد شعبی در وارد کردن شکست به گروه تروریستی داعش در عراق آگاه است و می‌دانند که نظامیان آمریکایی در منطقه با این قبیل اقدامات به دنبال اهداف استکباری و هیمنه هستند. در حالی که آمریکا در عراق دخالت می‌کند، مسئولان عالی رتبه دولت قانون‌شکن آمریکا از جمله وزیر خارجه آن با نیرنگ و نفاق، بقیه کشورها را از دخالت در امور داخلی عراق منع می‌کند.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران به ملت عراق به ویژه خانواده شهیدان حشد شعبی تسلیت عرض می‌کند و این حمله جنایت‌کارانه آمریکا را به شدت محکوم می‌کند و تاکید می‌کند که ادامه دخالت‌های دولت آمریکا در امور داخلی عراق و منطقه و تلاش آن برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان کشورهای منطقه، عامل بی ثباتی در این کشورها و رنج و مصائب آنهاست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه