پای درد دل جانباز خرداد ۸۸/ اگر امنیت از دست رود دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم

پس از انتخابات سال ۸۸ که مردم حضور پر شوری در آن داشتند، فتنه گران با ایجاد آشوب و نا امنی سعی در کمرنگ کردن این موضوع داشتند و تلاش می کردند تا امنیت کشور را به یغما ببرند. به مناسبت حماسه نهم دی پای حرف‌های یکی بسیجیانی که آن روزها جانباز شده است نشستیم.

پای درد دل جانباز خرداد ۸۸/ اگر امنیت از دست رود دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم

به گزارش ۸دی اغتشاشگران بعد از شکستن شیشه بانک‌ها اقدام به آتش زدن آن‌ها می‌کردند، خیابان‌ها را می‌بستند و اخلال دررفت و آمد مردم ایجاد می‌کردند، خلاصه اینکه آرامش و امنیت مردم را سلب کرده بودند؛ اما مدافعان امنیت کشور به‌موقع وارد میدان شدند و در برابر اغتشاشگران ایستادند، بسیاری از مدافعان امنیت کشور شهید یا جانباز شدند که جانباز قصه ما یکی از آن‌هاست. این روایت روزهای انتهای خرداد ۸۸ است و به مناسبت نهم دی‌ماه سالروز برچیده شدن این فتنه بزرگ با یکی از بسیجیانی که نامش مسلم است و به خواسته‌ خودش نام کاملش در مصاحبه ذکر نمی‌شود به تشریح آن‌ روزهای پرتنش می‌پردازد

** در ابتدای گفت‌وگو برایمان بگویید که چطور جانباز شدید؟

خبر آمد که اغتشاشگران در اطراف میدان آزادی شیشه می‌شکنند، آتش می‌زنند، سطل زباله را کف خیابان رها می‌کنند و خیابان‌ها را بسته‌اند، برای برقراری نظم و امنیت به آنجا رفتیم و من با ضربه چاقو اغتشاشگران از حال رفتم، وقتی به هوش آمدم روی تخت درمانگاه بودم و پزشک محل ضربه چاقو را ۳۵ بخیه زد، البته من تا ۲۴ ساعت پس‌ازاین اتفاق نگذاشتم خانواده‌ام باخبر شوند.

** وقتی اغتشاشات آبان ماه اتفاق افتاد، چه حسی داشتید؟

 نه‌ تنها من بلکه همه‌کسانی که اغتشاشات اخیر را دیدند دلشان به درد آمد، ما اگر امنیتمان را از دست بدهیم دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم و باید هوشیار باشیم که زمینه را برای فرصت‌طلبی دشمن فراهم نکنیم، از ابتدای انقلاب تا امروز همه‌کسانی که شهید شدن یا در برابر متجاوزان به مرزهای کشور و حتی مدافعان حرم به اختیار خود به میدان رفتند، همین حضور داوطلبانه ارزش کار آن ها را بیش‌ازپیش می‌کند.

** با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان بازیچه شبکه‌های ضدانقلاب قرار گرفتند، به این قشر از افراد جامعه چه توصیه‌ای دارید؟

 نوجوانان و جوانان دچار هیجان می‌شوند و در این شرایط تصمیمات اشتباه می‌گیرند، از آن‌ها می‌خواهم که قبل از هر کاری خوب فکر کنند، شکستن شیشه بانک‌ها و آتش زدن سطل‌های زباله در نهایت دودش به چشم خودمان می‌رود، حالا که در آستانه انتخابات نمایندگان مجلس قرار داریم باید بصیر باشیم و از ولایت‌فقیه محافظت کنیم، باید دقت داشته باشیم که به نماینده‌ای رای دهیم که حافظ منافع کشور و انقلاب باشد، مردم نباید به کسی رای دهند که تصمیماتش بر علیه آرامش مردم باشد و به‌قول‌معروف آب به آسیاب دشمن بریزد.

** در ناآرامی‌های اخیر کشور تغییر قیمت بنزین فرصت را برای اغتشاشگران فراهم کرده بود تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، دراین‌باره چه نظری دارید؟

در سال ۸۴ هم قیمت بنزین افزایش پیدا کرد اما به دلیل اطلاع‌رسانی صداوسیما از یک هفته قبل شاهد چنین وضعی نبودیم، در این زمینه دولت مقصر است، پس از بیانات گوهربار مقام معظم رهبری اوضاع آرام شد و اغتشاش‌ها خاتمه یافت، ناآرامی‌های اخیر کشور حاصل اشتباهات مدیران دولت درباره تغییر قیمت بنزین بوده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه