مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبرداد:

کمبود سالن‌های ورزشی سرپوشیده در مدارس گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به کمبود سالن‌های ورزشی سر پوشیده در مدارس استان خواستار ارتقاء سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی در گیلان شد.

کمبود سالن‌های ورزشی سرپوشیده در مدارس گیلان

به گزارش ۸دی،«نادر جهان‌آرای» امروز در جلسه شورای ورزش مدارس استان گیلان با تاکید بر اهمیت ورزش در تقویت ذهن و جسم دانش‌آموزان و ایجاد فضای شاد در محیط مدارس ظهارکرد: ورزش موجب ایجاد فضای بانشاط در مدارس شده و نباید زنگ ورزش حتی در روزهای بارانی تعطیل شود.

وی خواستار فراهم‌سازی بستر لازم جهت نشاط دانش‌آموزان شد و تصریح کرد: استعدادیابی در مدارس، ارتقاء سطح ورزش و افزایش توان جسمی دانش‌آموزان محور اصلی توسعه ورزش در آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به شرایط جغرافیایی گیلان و وجود بارندگی‌های بسیار در استان از کمبود سالن‌های ورزشی پوشیده خبر داد و گفت: وجود سالن‌های سر پوشیده در زمینه توسعه رشته‌های ورزشی استان کمک بسیاری می‌کند و می‌توان این سالن‌ها را در چهار بعد مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری احداث کرد.

وی خواستار ارتقاء سرانه فضاهای ورزشی در استان شد و بر لزوم استفاده بهینه دانش‌آموزان از فضاهای آموزشی تاکید کرد.

جهان آراء ادامه داد: سالن‌های ورزشی باید در ساعت‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان و در ساعت‌های غیررسمی قابل استفاده برای فرهنگیان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با انتقاد از عدم تکمیل استخر فرهنگیان با گذشت بیش از ۱۰ سال افزود: برای احداث این پروژه با حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

*سرانه متوسط سرانه ورزش دانش‌آموزی گیلان را ۱۵.۴ سانتیمتر

همچنین «امیر سراجی» سرانه متوسط سرانه ورزش دانش‌آموزی گیلان را ۱۵.۴ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: با این سرانه ورزشی گیلان دارای رتبه ۲۹ کشوری است و امیدواریم با آماده شدن ۲۲ زمین چمن مصنوعی، میانگین فضای ورزش دانش‌آموزی گیلان افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خواستار استفاده از قابلیت‌های درون و برون‌سازمانی به‌منظور گسترش فضاهای ورزشی دانش‌آموزی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه