مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد:

کتابخانه های عمومی بهترین پاتوق فرهنگی برای بانوان/فضای مجازی نیازمند پیوست فرهنگی

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان کتابخانه های عمومی را بهترین پاتوق فرهنگی برای بانوان دانست و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد و باید از بانوان و مادران شروع کنیم.

کتابخانه های عمومی بهترین پاتوق فرهنگی برای بانوان/فضای مجازی نیازمند پیوست فرهنگی

به گزارش ۸دی، پریسا کرمی امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های فرمانداران در راستای ارتقای شاخص های کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: مایه خرسندی است که کتاب معجزه دین ماست و رهبری کتابدوست و کتابخوان داریم.

وی به معرفی کتابی تحت عنوان «کتاب کتاب» پرداخت و افزود: این کتاب رهیافتی به منظومه فکری مقام معظم رهبری درخصوص نشر، تالیف، نویسندگی و کتاب و کتابخوانی است و لذا مطالعه آن به کسانی که دغدغه کتاب و مطالعه را دارند توصیه می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه شهری از طریق فرهنگ سازی رفع می شود، تصریح کرد: کتابخانه های عمومی با برگزاری برنامه های فرهنگی و کارگاه های آموزشی این ظرفیت را دارند که نسبت به ارتقای فرهنگ شهروندی اقدام کنند.

کرمی با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند دانش و آگاهی برگرفته از فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، گفت: انجمن کتابخانه های عمومی در شهرستان ها اتاف فکر تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب است و لذا متولیان فرهنگی از این ظرفیت استفاده کنند.

وی آستانه اشرفیه را شهری فرهنگی، مذهبی و عالم پرور دانست و گفت: آستانه اشرفیه می تواند جزو شاخص های برتر کتاب و کتابخوانی باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان برنامه ریزی برای کودکان، نوجوانان و بانوان را در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز کودک و نوجوان کتابخوان داشته باشیم، نگران جامعه کتابخوان فردا نخواهیم بود. همچنین کتابخوان بودن مادر موجب تسریع کتابخوانی به سایر اعضای خانواده می شود.

کرمی کتابخانه های عمومی را بهترین پاتوق فرهنگی برای بانوان دانست و عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد و باید از بانوان و مادران شروع کنیم.

وی هزینه کردن برای کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری واقعی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز برای کتاب هزینه کنیم، در برابر هزینه های ناشی از آسیب های اجتماعی مصون خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه کتاب خوب باید به شیوه خوب و مناسب به مخاطبان معرفی شود، اضافه کرد: هدف اصلی ما تبلیغ، ترویج و معرفی کتاب است و می خواهیم لذت خوانش را در ذائقه مخاطبان تحریک کنیم.

کرمی، فضای مجازی را نیازمند پیوست فرهنگی دانست و گفت: فضای مجازی موجب شده نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ملی و آیینی خود بیگانه شود و اطلاعاتی کسب کند که سندیت ندارد.

وی هدف از برگزاری مسابقات کتابخوانی را ارتقای دانش و بینش جامعه هدف دانست و اضافه کرد: سواد رسانه ای، سواد مالی، سواد اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، بازیافت زباله، فرهنگ ترافیک و… از دیگر مهارت هایی است که علاوه بر بده و بستان کتاب، به مخاطبان کتابخانه ها ارائه می شود و می تواند در حوزه شهری اثرگذار باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان یکی از ماموریت های انجمن های کتابخانه های عمومی را مطالبه گری دانست و یادآور شد: خوشبختانه بعد از ۱۵ سال روند اجرایی کتابخانه مرکزی رشت سرعت گرفته و به زودی تقدیم مردم کتابدوست گیلان خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه