وزیر میراث فرهنگی:

حفاظت از جنگل‌های هیرکانی اولویت اول ماست/ از ظرفیت اکوتوریسم استفاده می‌کنیم

وزیر میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی موجب جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی برای استان مازندران و استان‌های دیگری که جنگل‌های هیرکانی در آن قرار گرفته است، می‌شود.

حفاظت از جنگل‌های هیرکانی اولویت اول ماست/ از ظرفیت اکوتوریسم استفاده می‌کنیم

به گزارش ۸دی،علی‌اصغر مونسان در حاشیه جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی امروز در مازندران در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این جنگل‌ها دومین اثر ثبت‌شده جهانی ما در حوزه میراث طبیعی است، با گونه‌های بی‌نظیر گیاهی که شاید در کمتر نقاطی از دنیا پیدا شود.

وی افزود: ثبت جهانی علاوه بر اینکه این اثر گرانبها را برای کشورمان نگه می‌دارد، باعث می‌شود تا حفاظت بهتری از آن انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: همچنین به حوزه گردشگری بسیار کمک می‌کند و موجب معرفی بیشتر استان‌هایی که جنگل‌های هیرکانی در آن واقع شده در سطح دنیا می‌شود.

وی گفت: آنچه برای ما مهم است حفاظت از جنگل‌های هیرکانی در وهله اول است و دوم اینکه از این جنگل‌ها بتوانیم در حوزه گردشگری استفاده کنیم و موضوعی باشد برای گردشگران اکوتوریسم که چند وقتی است در کشورمان رونق پیدا کرده است.

مونسان خاطرنشان کرد: اکوتوریسم در دنیا مشتری‌های خودش را پیدا کرده است در گذشته عمدتاً گردشگران ما تاریخی و فرهنگی بوده است، تلاش می‌کنیم در بخش اکوتوریسم که ظرفیت‌های خوبی مانند جنگل‌های هیرکانی داریم بتوانیم برای توسعه و رونق گردشگری استفاده کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه