با حضور وزیر:

جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ۵ دی‌ماه در مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بابلسر خبر داد.

جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ۵ دی‌ماه در مازندران برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی،سیف‌الله فرزانه با اشاره به اهمیت شناخت مردم استان از جنگل‌های هیرکانی و ظرفیت‌های ثبت جهانی آن، اظهارکرد:جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تعدادی از مسئولان ملی و استانی و همچنین مدیران کل میراث‌فرهنگی استان‌های گلستان، گیلان، خراسان شمالی و سمنان پنجشنبه ۵ دی در هتل میزبان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رونمایی از لوح ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، رونمایی از پوستر مستند، گزارش رویداد پرسبوک، مانور یگان‌های حفاظت میراث‌فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست و اجرای موسیقی آیینی، بخش‌هایی از این مراسم خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: جنگل‌های هیرکانی یکی از مهم‌ترین موضوعات در رویداد بین‌المللی “ساری ٢٠٢٢” (پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو) خواهد بود و تلاش خواهیم کرد برنامه های مستمری در این خصوص داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به وجود شش لکه جنگل‌های هیرکانی در مازندران گفت: جنگل بولا در شهرستان ساری، جنگل واز در شهرستان نور، جنگل الیمستان در شهرستان آمل، حوزه ۴۵ و ۴۶ جنگل بخش کجور شهرستان نوشهر، جنگل خشکه‌داران شهرستان تنکابن و جنگل چهارباغ شهرستان چالوس در این پرونده، ثبت جهانی شد.

بعد از باغ عباس‌آباد بهشهر، جنگل‌های هیرکانی دومین میراث جهانی استان مازندران در یونسکو، به ثبت رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه