در یادواره میرزا کوچک جنگلی مطرح شد

انتقادات جدی “حمید روحانی” از اظهارات “حسن روحانی”/ “می گوید من هم مثل شما صبح خبر دار شدم و فکر می کند تبرئه شده!”

مؤسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با انتقاد از شیوه اجراشدن طرح سهمیه بندی بنزین، گفت: “رئیس جمهور می گوید من هم مثل شما صبح خبر دار شدم و فکر می کند تبرئه شده؛ اگر یک دولت غیرتمند و با درایت پای کار بود محال بود کشور ۲۴ساعت به آشوب کشیده شود.

انتقادات جدی “حمید روحانی” از اظهارات “حسن روحانی”/ “می گوید من هم مثل شما صبح خبر دار شدم و فکر می کند تبرئه شده!”

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت السلام سیدحمید روحانی، شامگاه شنبه به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی در رشت، از هدایت و نجات افراد جامعه بعنوان ویژگی های شهدا و بزرگان دین نام برد و اظهار کرد: انسان هایی که خداوند را ولی خود می دانند هیچگاه تن به ذلت نمی دهند، در مقابل ظلم تسلیم ناپذیر هستند و با ستمگران سر سازش ندارند.

عضو دفتر حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف و موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سکوت در مقابل ظلم گناهی بزرگ است افزود: انسان های بزرگ روحیه تسلیم پذیری و سازش با دشمنان ندارند و در هر برحه تاریخ با مردم یک رنگ، همراه و صادق هستند.

** وعده های شرق و غرب بر عملکرد “میرزا” تأثیری نداشت

وی با اشاره به سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی ابراز کرد: اولین ویژگی شهید میرزا کوچک خان ساده زیستی و مردمی بودن وی بود که در نهایت در راه مردم سر داد و تن به قدرت و مقام دنیوی نداد و نسبت به بیگانگان انزجار داشت.

این مورخ انقلابی با بیان اینکه میرزا کوچک خان همیشه یاور مردم مظلوم و سازش ناپذیر نسبت به بیگانگان بود گفت: میرزاکوچک خان در آغاز مسیر مبارزه با سطله گران بیگانه به دنبال ایجاد وحدت با نیروهای اسلامی بود و وعده های روس، انگلیس و شرق و غرب روی عملکرد وی تاثیری نداشت.

حجت السلام روحانی با اشاره به بسیاری از ویژگی ها و خصوصیات مشترک بین میرزا کوچک خان جنگلی و امام خمینی (ره) نظیر روحیه از خودگذشتی، تسلیم ناپذیری افزود: امروز باید زندگی، راه، قدم و تفکر شهدای بزرگی بویژه شهید میرزا کوچک خان جنگلی مبسوط و مفصل تشریح و بیان شود و الگویی برای جوانان و مسئولین باشد.

وی درباره ویژگی کسانی که انسان ها را از روشنایی به سمت تاریکی هدایت می کنند گفت: این افراد با مردم بیگانه هستند و حاضرند با روحیه عیاشی خدا، دین، ناموس، وطن را در راه خواسته های خود هدر دهند و ذلت پذیر هستند.

مؤسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: هنوز هم هستند چنین افرادی که برای رسیدن به قدرت به مردم دروغ می گویند افزود: آنان مردم را قابل نمی دانند و بدنبال جداسازی انقلاب و نظام از مردم هستند.

حجت السلام روحانی با بیان اینکه دشمن آرزو دارد مردم از صحنه و انقلاب کنار بروند و سست شوند ادامه داد: ملت انقلابی ایران و پیروان امام(ره) و رهبری صحنه را ترک نمی کنند و از انقلاب دست نمی کشند.

وی با اشاره به مسئله افزایش قیمت بنزین و با بیان اینکه هنوز برای قضاوت زود است گفت: باید قیمت بنزین افرایش می یافت اما این روش بسیار جاهلانه بود، سوال این است که آیا این دولت به طور کلی از مملکت داری و مصلحت داری بیگانه است؟ بجای اینکه زمینه فراهم کرده و با مردم صحبت کنند و دلایل افزایش قیمت را عنوان کنند یکدفعه بنزین گران شد.

** با وجود دولتی غیرتمند و با درایت محال بود کشور به آشوب کشیده شود

مؤسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان این که این کار باعث سوء استفاده دشمن شد و مزدوران به خیابان آمدند تصریح کرد: چرا اجازه دادند مزدوران آمریکا ۲۴ساعت درکشور جولان دهند، مردم به دست بیگانه پرستان وحشت زده شدند و عزیزانشان را از دست دادند اما رئیس جمهور در آغوش خانواده در خواب ناز بود و بجای اینکه با گریه و خجالت حرف بزند با خوشحالی می گوید: “من هم صبح خبردار شدم”!

حجت السلام روحانی ادامه داد: “می گوید من هم مثل شما صبح خبر دار شدم و فکر می کند تبرئه شده؛ افزود: برجام و فتنه آبان ۹۸ با آب زمزم هم از کارنامه این دولت پاک نمی شود چرا که اگر یک دولت غیرتمند، عزتمند، با درایت پای کار بود محال بود کشور ۲۴ساعت به آشوب کشیده شود.

مؤسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری گفت: کسانی که می خواهند ثبت نام کنند باید از یک سال قبل اسم دهند تا شورای نگهبان عمیق تحقیق کند و چون این شرایط و زمان لازم برای شورای نگهبان وجود ندارد چنین وضعیتی در مورد کاندیدا و نمایندگان پیش می آید.

** کسی که با پول رأی می خرد نمی تواند از اسلام، انقلاب و ملت دفاع کند

وی ادامه داد: کسانی که با پول آرای مردم را می خرند خائن هستند زیرا کسی که می خواهد به کشور و ملتش خدمت کند احتیاجی به این کار ندارد وقتی با پول رأی میخرند نمی توانند از اسلام انقلاب و ملت دفاع کند.

روحانی تاکید کرد: در انتخاب کاندیدای خود ابتدا مطالعه و بررسی کنید و به کسی که انقلابی و بدنبال رفع درد مردم است رأی دهید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه