رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد:

توزیع درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی افزایش قیمت بنزین بین مردم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه حدود ۶٣ تا ۶۴ میلیون لیتر در روز بنزین سهمیه ای توزیع می شود، گفت: ٢٩ تا ٣٠ هزار میلیارد تومان درآمد از محل افزایش قیمت بنزین خواهیم داشت.

توزیع درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی افزایش قیمت بنزین بین مردم

به دگزارش ۸دی، محمدباقر نوبخت در خصوص منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: در مجموع حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد که ما با اصلاح قیمت بنزین ۳۰ هزار میلیارد تومان به دست می‌آوریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد:‌ در ابتدا پیشنهاداتی مطرح بود مبنی براینکه این ۳۰ هزار میلیارد تومان به بودجه برود و صرف افزایش حقوق کارمندان دولت و پرداخت به سازمان‌های حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) شود اما بررسی‌ها نشان می‌داد اگر این منابع را در قالب بودجه  هزینه کنیم نمی‌تواند کمک مناسبی به مردم بکند.

نوبخت با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین و نحوه هزینه‌کرد ۳۰ هزار میلیارد تومان از درآمد آن در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شد و این شورا با بررسی جمیع جهات این پیشنهاد را تصویب کرد؛ ما همه این منابع را به مردم می‌دهیم و به همین منظور حسابی نزد خزانه باز می‌شود بدون اینکه ریالی به بودجه برود همه منابع به خانوارهای هدف ماهانه پرداخت می‌شود.

وی در خصوص افراد مشمول دریافت یارانه گفت: طبق محاسبات ما به بیش از ۶۰ میلیون نفر و در قالب ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار این کمک معیشتی پرداخت می‌شود و هر کسی خودش را متقاضی دریافت یارانه می‌داند از طریق وزارت رفاه می‌تواند موضوع را پیگیری کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پیش‌بینی درآمد از محل اصلاح قیمت بنزین گفت: طبق محاسباتی که ما انجام دادیم حدود ۶۳ تا ۶۴ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ تومان در روز توزیع می‌شود و ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر بنزین سوپر و آزاد مصرف خواهد شد. بنابراین مجموع درآمد حدود ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از این محل خواهد بود. درآمد حاصل از صادرات بنزین ۳ هزار میلیارد تومان می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه