رئیس دادگستری شوش:

نجات قاتل پس از ۱۱ سال پای چوبه دار در شوش

رئیس دادگستری شوش گفت: اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر با تلاش و کوشش بی وقفه خود توانستند با جلب رضایت اولیاء دم، قاتلی را پس از ۱۱ سال را از چوبه دار نجات بدهند.

نجات قاتل پس از ۱۱ سال پای چوبه دار در شوش

به گزارش ۸دی، صادق جعفری چگنی گفت: ۱۱سال پیش در روستای خویس بخش شاوور شهرستان در نزاعی بین چند نفر از ۲ طایفه در شوش رخ می‌دهد که در این درگیری یک نفر به قتل و یک نفر دیگر مجروح می‌شود و باعث اختلاف بین ۲ طایفه شد.

رئیس دادگستری شوش اظهارداشت: با توجه به بافت عشایری شهرستان جهت ایجاد آرامش بین این ۲ طایفه افراد زیادی برای حل و فصل این موضوع طی این چند سال واسطه می‌شوند، ولی نتیجه‌ی حاصل نشد.

جعفری چگینی بیان داشت: بعد از مدتی با ارجاع پرونده به شعبه ویژه عشایرشورای حل اختلاف این شهرستان که با پیگیری و تلاش و کوشش بی وقفه اعضاء این شعبه و برگزاری چندین جلسه با بزرگان ۲ طایفه، خوشبختانه خانواده مقتول از خون قاتل فرزند خود می‌گذرند و قاتل پس از ۱۱ سال که در انتظار اجرای حکم قصاص بود مورد عفو و بخشش قرار گرفت و بین این ۲ طایفه در مراسمی صلح و سازش برقرار شد.

رئیس دادگستری شوش تصریح کرد: الحمدالله به همت اعضای شورا‌های حل اختلاف شوش در ماه جاری توانستند دو پرونده قتل منتهی به صلح و سازش کنند.

جعفری چگینی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول و طایفه آن که زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند؛ تقدیر و تشکر کرد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه