فرماندار آستارا خبر داد؛

افزایش ۹۰ درصدی ورود زائران خارجی اربعین از مرز آستارا

رستم زاد با بیان اینکه آمار ورود زائران خارجی اربعین از مرز زمینی شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد گفت: ورود زائران خارجی اربعین از مرز زمینی آستارا ادامه دارد.

افزایش ۹۰ درصدی ورود زائران خارجی اربعین از مرز آستارا

به گزارش هشت دی،«حسن رستم زاد» در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد اظهارکرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار زائر خارجی اربعین از مرز زمینی آستارا وارد خاک کشورمان شده و به کربلای معلی مشرف شده‌اند.

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه آمار ورود زائران خارجی اربعین از مرز زمینی شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد افزود: ورود زائران خارجی اربعین از مرز زمینی آستارا ادامه دارد.

وی به توطئه‌های دشمنان جهت کمرنگ کردن همایش عظیم اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: علی‌رغم این توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها که در عراق صورت گرفت زائرین زیادی از کشورمان و کشورهای خارجی به کربلای معلی مشرف شدند تا در همایش بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند که این عظمت و اقتدار اسلام را می‌رساند.

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه کاروان عاشورا در واقعه این روز ۷۲ نفر بود، خاطرنشان کرد: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال از آن واقعه بر ابهت کاروان کربلا افزوده شده و دنیا این عظمت را ملاحظه می‌کند.

رستم زاد در پایان از رضایت ستاد اربعین گیلان از عملکرد مردم و مسئولین آستارایی در استقبال و پذیرایی از زائرین خارجی اربعین حسینی خبر داد.

* میادین و خیابان‌های آستارا در دهه آخر صفر سیاهپوش شود

حجت الاسلام«حسینعلی رضا زاده» نیز در این جلسه اظهارکرد: در همایش بزرگ اربعین حسینی بیش از ۲۰ میلیون زائر عشق و ارادت خود به اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش را به نمایش می‌گذارند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا تصریح کرد: جاماندگان کربلا نیز در سراسر کشور با برگزاری مراسم‌های مختلف عشق و ارادت خود به امام حسین(ع) و یاران باوفایش را نشان می‌دهند.

وی در ادامه بر سیاهپوش کردن میادین، خیابان‌ها، سردرب ادارات و بازار ساحلی به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر تاکید کرد.

حجت الاسلام رضازاده در پایان از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست برنامه‌ها و مراسم‌های دهه آخر صفر را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه