به مناسبت هفته دفاع

همایش «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایرانی در دفاع مقدس» برگزار شد

همایش «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایرانی در دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس در رشت برگزار شد.

همایش «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایرانی در دفاع مقدس» برگزار شد

به گزارش هشت دی،همایش «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایرانی در دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات مدرسه شاهد حضرت فاطمه زهرا(س) رشت برگزار شد.

حضور پررنگ زنان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این همایش با تاکید بر نقش بانوان در کنار رزمندگان در عرصه‌های مختلف نبرد، اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی بانوان از طریق دوخت لباس، تهیه مواد غذایی، امدادرسانی و سایر موارد در پشت جبهه‌ها جنگ از رزمندگان حمایت می کردند.

پریسا کرمی با بیان اینکه لحظه به لحظه هشت سال دفاع  مقدس شاهد معجزات الهی بوده‌ایم، افزود: بسیاری از رزمندگان در جنگ تحمیلی به سن قانونی نرسیده بودند اما شرایط موجود را به خوبی درک کرده و با تغییر تاریخ تولد در شناسنامه‌های خود سعی می‌کردند که نقشی در دفاع مقدس ایفا کنند.

وی تاکید کرد: دفاع از میهن اسلامی یک عمل مردانه بود ولی زنان دلاورانه بار زندگی را به تنهایی بر دوش خود می‌کشیدند و با کمترین امکانات زندگی خود و فرزندان و خانواده‌هایشان را اداره می کردند.

ثبت خاطرات شهدا در زمان حیات آنها

در ادامه این همایش «اکرم رحمانی» نویسنده کتاب سه جلدی «عشق تا بی نهایت» به رشادت ها و نقش زنان در جنگ هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: امروز نیز افزایش اعتماد به نفس بانوان و خودباوری این قشر سبب درخشش آنها در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی ، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی شده است.

وی با اشاره به روند جمع آوری و ثبت خاطرات همسران جانبازان و شهدا، افزود: تا خانواده شهدا زنده هستند باید خاطرات آنها را برای نسل‌های آینده در راستای انتقال فرهنگ، ارزش و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس مکتوب کرد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه