طرح تهک در گیلان اجرایی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از اجرایی شدن طرح تهک در غرب گیلان شامل شهرستان‌های آستارا، تالش، ماسال و رضوانشهر با محوریت شهرستان تالش خبر داد.

طرح تهک در گیلان اجرایی می‌شود

به گزارش هشت دی،محمد دادرس در تالش با اشاره به اجرایی شدن طرح تهک در این شهرستان اظهار کرد: رویکرد جدید سازمان هواشناسی که با عنوان توسعه هواشناسی کاربردی موسوم به «تهک» در سطح ملی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه درحال  حاضر ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۴۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم از خدمات تهک در استان بهرمند می‌شوند، افزود: پس از این به کارشناسان جهاد کشاورزی و اداره شیلات به صورت هفتگی با توجه به تغییرات جوی توصیه‌های مرتبط به هر بخش و تولیدات کشاورزی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن غرب  گیلان و لزوم اجرایی شدن تهک گردشگری نیز در این مناطق تصریح کرد: اطلاع از وضعیت جوی برای گردشگران بسیار حائز اهمیت است وخواستار هماهنگی بین دستگاهی بیشتر در این زمینه هستیم.

 رئیس اداره هواشناسی شهرستان تالش نیز با اشاره به اینکه شهرستان تالش دومین شهرستان از لحاظ جمعیت و وسعت در سطح استان گیلان است، اظهار کرد: شهرستان تالش دارای استعدادهای منحصر به فرد طبیعی و جغرافیایی مانند؛ مناطق تاریخی نظیر آق اولر_مریان، قلعه صلصال در لیسار و آبشارهای متعدد و زیبا است.

افشین حمید نژاد با بیان اینکه از موارد مهم برای هر گردشگر اطلاع از وضعیت جوی منطقه است،گفت: ستادهای گردشگری و ساماندهی سواحل باید همواره اطلاع دقیق و روشنی از وضعیت جوی و تغییرات احتمالی آن داشته باشند، چه بسا غافلگیری در این خصوص تبعات منفی گردشگری و اقتصادی را به دنبال داشته‌ و ما به دنبال افزایش ضریب اطلاع رسانی و امنیت گردشگر هستیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و اقتصاد منطقه تالش به شکل سنتی و تاریخی مبتنی بر فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و صیادی استوار است، بیان کرد:درصددیم که با همراهی و همکاری هم آسیب‌های ناشی از تغییرات جوی برای تولید را به حداقل برسانیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه