تولید کننده لوازم التحریر مهندسی در گفتگو با 8دی:

وجود رانت در ارائه سهمیه مواد اولیه/ گِله ما از دولت و پتروشیمی پابرجاست

نادر طریقت، تولیدکننده لوازم التحریر مهندسی با بیان اینکه در گذشته و در دوران جنگ تحمیلی مواد در اداره بازرگانی بود و برحسب نیاز واقعی و حقیقت سنجی خوراک واحدها را تأمین می کردند، گفت: در حال حاضر چون این رانت سود زیادی برایشان دارد ما با مشکل در بحث ارائه مواد اولیه مواجه هستیم.

وجود رانت در ارائه سهمیه مواد اولیه/ گِله ما از دولت و پتروشیمی پابرجاست

به گزارش ۸دی، شرکت فناوری بهینه لوازم ایرانیان تولید کننده ابزار آموزشی در زمینه لوازم التحریر مهندسی از جمله انواع خط کش، گونیا، شابلون، تخته رسم و… است.

“نادر طریقت” مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به وضعیت بازار، اظهار کرد: شرایط بخاطر نبود واردات و نیامدن جنس به نفع تولید کننده است و حتی ما کارگر هم در بحث اشتغال زایی اضافه کردیم و جذب نیرو داشتیم بالعکس سال گذشته که ۱۶نفر از نیروهایم را بالاجبار تعدیل کردم.

وی با بیان اینکه گله ما از پتروشیمی و دولت پابرجا است زیرا موادی که به دست ما می رسد بخاطر وجود دلالان شیره اش کشیده می شود، گفت: این زالوها در اقتصاد کشور سود بالا می گیرند تا در نهایت مواد اولیه به دست من مصرف کننده برسد.

مشکل ما ارائه مواد اوایه در بورس است

مدیر عامل شرکت “فابل” با اشاره به اینکه مشکل ما ارایه مواد اوایه در بورس است، اضافه کرد: در زمان گذشته و در دوران جنگ تحمیلی مواد در اداره بازرگانی بود و برحسب نیاز واقعی و حقیقت سنجی خوراک واحدها را تأمین می کردند و این کارِ سه تا چهار آدم جهادی است که بنشینند و باشناخت از نیازها سهمیه ها را مشخص کنند تا هر ماه از انبار تعاونی و اداره مذکور نیاز را تأمین کنیم.

طریقت گفت: چون آن رانت سود زیادی برایشان دارد کار به این سادگی را اعمال نمی کنند و ما با این مشکل در بحث مواد اولیه مواجه هستیم.

وی با اشاره به واردات مود اولیه مانند نوک و جوهر و…، گفت: ما خودکار ما الان قالب جدیدی را از خارج خریدیم، درست است در ایران هم می توان ساخت اما با این تکنولوژی و دقت هزینه این مواد از نوع داخلی برای ما بالا است.

ثبت سفارش مصداق عبور از سنگرهای دشمن است

مدیر عامل شرکت فابل با تأکید براینکه ما برای ثبت سفارش های مان و کارهای بانکی و خرید نیمایی زمان زیادی باید صرف کنیم، اظهار کرد: این موضوع خیلی زمان بر است و انگار مثل عبور از سنگر های دشمن است، ثبت سفارش زمان بر و مصداق این موضوع است و با روحیه ما که با زیر میزی دادن مشکل داریم کارمان پیش نمی رود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه