در جلسه شورای شهر رشت: 

ذاکری: عده ای احساس خطر کردند که رئیس شورا وارد مجلس شود/ علیپور: کارگران شهرداری فقط به دنبال حق خود هستند

بهراد ذاکری، عضو شورای شهر رشت گفت: عده ای احساس خطر کرده و با ورود رئیس شورا به مجلس مخالفت کردند و من از این بابت از ایشان عذر خواهی میکنم.

ذاکری: عده ای احساس خطر کردند که رئیس شورا وارد مجلس شود/ علیپور: کارگران شهرداری فقط به دنبال حق خود هستند

به گزارش خبرنگار هشت دی، امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در یکصد و دومین جلسه شورا با بیان اینکه خبرنگاران با ایثار وقت و ذهن خود خبرنگاری میکنند اظهار کرد: تحولات با سرعت رقم‌‌ میخورد و کارها در حرکت است ما نیز در ابتدای فعالیت های شهردار رشت باید کمک کنیم تا علاوه بر شناخت درست از وضعیت، هدایت امور را به دست بگیرد.

علوی با بیان اینکه مثل همیشه تیغ ها به سمت شورا نشانه می رود افزود: شورا ۱۱ ماه با سختی این شهر را مدیریت کرد تا هیچ اخلالی در امور ایجاد نشود اما واقعیت این است که باید دسته جمعی به سمت موفقیت حرکت کرد.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه افراد خارج از شورا در امور دخالت نکنند زیرا شورا کار خود را میداند و بزرگان بسیاری برای همفکری دارد گفت: شهردار به جای اعتراض به تذکرات و گزارش خواستن ها روابطی برای تعامل بیشتر ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه شورا نظارت و گزارش خواستن است تصریح کرد: قطع به یقین دلسوزان این شهر و شهردار، اعضای شورا هستند و این رابطه باید تدوام داشته باشد.

علوی ادامه داد: به دنبال زور آزمایی نبوده و دوست نداریم تنشی ایجاد شود‌ کما اینکه این موضوع را بارها در این ۱۱ماه ثابت کردیم.

رئیس شورای شهر‌ با اشاره به سخنان رهبر در دیدار با نخبگان جامعه و بیان نکاتی از جلسه امروز افزود: بهترین پیامی که یک رهبر یا یک پدر به مجموعه فضای ایران میتواند داشته باشد امروز گفته شد و ما در این مسیر باید سخنان ایشان را به جان و دل بسپاریم.

وی با بیان اینکه نزد وجدان خود از کوتاهی نکردن آسوده خاطر هستم گفت: در هرجایگاهی که حضور داشته باشم خود را سرباز شورا و شهرداری میدانم چون ۶ سال برای این مدیریت شهری وقت و انرژی صرف کردم.

علیپور در رابطه با تجمع کارگران در چندروز اخیر بیان کرد: هیچ اهدافی در این تجمع نبود، این کارگران فقط حق خود را میخواستند تا شرمنده خانواده نباشند و من هم همیشه تلاش کردم آن ها را به آرامش و صبوری دعوت کنم.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم پاسخگوی کارگران باشیم و در این راستا از شهردار تقاضای پیگیری مطالبات کارگران را دارم ابراز کرد: این روزها که شهرداری رشت با مشکلات مالی زیادی روبه رو است، دست یاری به سمت مسئولین استانی میگیرم تا برای احقاق حقوق شهروندی در جهت دریافت مطالبات شهرداری، ما را همراهی کنند‌‌.

علیپور با اشاره به تذکر بازرس کل گیلان مبنی بر اینکه هیچ کس حق دخالت در عزل و نصب های شهرداری را ندارد افزود: این حرف کاملا درست است و برای این توصیه خوب و سازنده از ایشان کمال تشکر را دارم‌.

در ادامه بهراد ذاکری ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه اگر برخی سعی نکنند قدرت در انحصارشان بماند اجازه حضور رئیس شورا را در انتخابات مجلس را میدادند اظهار کرد: عده ای احساس خطر کرده و با ورود رئیس شورا به مجلس مخالفت کردند و من از این بابت از ایشان عذر خواهی میکنم.

وی خطاب به شهردار رشت گفت: وظیفه عضو شورا نظارت بر شهردار و وظیفه شهردار پاسخگویی است، مشاوره باید با اعضای شورا که منتخب مردم هستند صورت بگیرد و همچنین انتظار داریم شهردار انتصابات را طبق برنامه مشخصی انجام دهند.

ذاکری در رابطه با اعتراض کارگران شهرداری با بیان اینکه خواستار پیگیری مشکلات هستیم افزود: به عنوان عضو شورا از نیروهای پاکبان عذر خواهی میکنم چون متاسفانه علیرغم تذکرات و وعده هایم نتوانستم کار خاصی در راستای حل مشکلات آنان انجام دهم.

رضا رسولی در ادامه جلسه با بیان اینکه تلاش همه ما در این دوسال باید در راستای جبران کمبود ها باشد افزود: لکه گیری آسفالت ها با ۴هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در یک ماهه اخیر نشان دهنده وقوع اتفاقات خوبی است.

رسولی با بیان اینکه گریز از همه حواشی‌ها و اتفاقات و تمرکز بر روی کار برای همه ما میتواند کاهش شرمندگی را در پی داشته باشد خاطرنشان کرد: با تلاش همه ما آینده روشن و پر امید خواهد بود.

وی با اشاره به تصمیم درست شورا در ضوابط بودجه سال ۹۸ شورا افزود: با توجه به اینکه سازمان حمل و نقل بار مسافر، قرارداد خود را با بازنشستگان در حوزه دارندگان آژانسی لغو کرد، طی نامه ای پیشنهاد دادم اگر صلاح هست چند نفر از بازنشگستگان کارگری بتوانند یکی از نزدیکان خود را در راستای هدف جوان‌گرایی جایگزین خود کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه