مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

تجلیل از ۴٨۵ خبرنگار استان گیلان/ خانه مطبوعات باید به خانه حقیقی اهالی رسانه و مطبوعات مبدل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تقدیر از ۴٨۵ خبرنگار استان در مراسم روز خبرنگار امسال گفت: ملاک تقدیر از خبرنگاران، فعالیت در رسانه‌های دارای مجوز استان است.

تجلیل از ۴٨۵ خبرنگار استان گیلان/ خانه مطبوعات باید به خانه حقیقی اهالی رسانه و مطبوعات مبدل شود

به گزارش ۸دی، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، حضور سید محمدرضا دربندی «مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی» در همایش استانی روز خبرنگار امسال قطعی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، همایش استانی روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه و مسئولان، ساعت ١٠ صبح روز چهارشنبه ١۶ مرداد ٩٨ در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در مراسم روز خبرنگار از ۴٨۵ خبرنگار استان تجلیل خواهد شد، تصریح کرد: از مطبوعات گیلان ١٨۵ نفر، از خبرگزاری‌ها ٣۶ نفر، از پایگاه‌های خبری ١٣۵ نفر، از سرپرستی نشریات سراسری ۵١ نفر، به‌همراه هفت عکاس خبری، ١٢ خبرنگار ورزشی، خانواده سه شهید خبرنگار و یک خبرنگار متوفی، سه پیشکسوت و یک خبرنگار مصدوم (طی یک سال اخیر) و ۴٩ عضو خانه مطبوعات استان (غیر مشترک با افراد معرفی شده) امسال تقدیر خواهند شد.

فاضلی با تأکید بر اینکه ملاک تقدیر از خبرنگاران، فعالیت در رسانه‌های دارای مجوز استان بوده است، افزود: پیرو شفاف‌سازی به عمل آمده در یارانه‌های پرداختی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات در دولت تدبیر و امید، تمامی اعداد و ارقام که خود تبیین کننده فعالیت‌ها است، به‌صورت به‌روز موجود است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همدلی و همراهی اعضای خانه مطبوعات با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: خانه مطبوعات باید به خانه حقیقی اهالی رسانه و مطبوعات مبدل شود تا بتوانند از این طریق، پیگیر مطالبات و خواسته‌هایشان باشند.

کریم خورسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه بزرگترین مشکل حوزه مطبوعات، مقوله کاغذ و چاپ است که نشأت گرفته از مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاست، گفت: الحمدلله با کمک مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشی از این مشکلات حل شده است، ولی همچنان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستیم.

خورسندی با بیان اینکه الحمدلله عدالتی در یارانه‌های مطبوعات و توزیع آگهی‌های دولتی برقرار شده است، ادامه داد: از مسئولان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل استان بابت اجرای این عدالت، حمایت‌ها و شفافیت به‌وجود آمده سپاسگزارم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی مختصر از عملکرد هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان در یک سال و نیم اخیر پرداخت و اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی مطبوعات با حضور نوبخت در منطقه آزاد انزلی، جشنواره استانی رسانه و مدیریت شهری و برگزاری دوره آموزش خبرنگاری برای حدود ۵٠ نفر از خبرنگاران استان با حضور اساتید برجسته کشور از فعالیت‌های شاخص این دوره بود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان افزود: با رایزنی‌های انجام شده در اتحادیه خانه‌های مطبوعات استان‌های شمالی کشور، استان گیلان در سال ١۴٠٠ میزبان جشنواره مطبوعات استان‌های شمالی خواهد بود که پایه‌ای برای حضور در جشنواره خزر آستاراخان است.

خورسندی با بیان اینکه خانه مطبوعات به عنوان یک نهاد صنفی و قانونی حامی رسانه‌های استان که مورد تأیید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال نیز مانند سال گذشته به همه اعضای خانه های مطبوعات سراسر کشور هدیه روز خبرنگار اهدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به کمک ٢٣٠ میلیون تومانی به نشریات مکتوب گیلان در ابتدای سال جاری که با حمایت دکتر نوبخت و همکاری سازمان مدیریت استان انجام شد، اضافه کرد: از استانداری نیز تقاضا داریم برای رفع مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان به ما کمک کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه