خانواده های چند شهیدی دفاع مقدس/ ۱۲شهید، جانباز و ایثارگر از یک خانواده

در این متن شمار مادرانی که چند شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و چند بار در منزلشان برای خبر شهادت فرزندانشان زده شده آمده است .

خانواده های چند شهیدی دفاع مقدس/ ۱۲شهید، جانباز و ایثارگر از یک خانواده

به گزارش ۸دی، برخی مادران شهدا احساس شرمندگی می کنند و علتش این است که فقط یک شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند. این اوج معرفت و ایمان این مادران را نشان می دهد و جالب است بدانیم که تعداد مادران چند شهید تقدیم کرده، چقدر است. مادرانی که چند بار درِمنزلشان برای خبر شهادت فرزندانشان زده شده است.

تعداد هشت هزار و ۱۸۸ مادر ۲شهید و ۶۳۱ مادر سه شهید تقدیم انقلاب کرده اند، همچنین ۸۲ مادر چهار شهیدی و ۲۱ مادر پنج شهیدی نیز از ارزشمندان این کشور هستند.

۵مادر ۶شهید، ۲مادر ۷شهید و ۲مادر نیز ۸ شهید از فرزندان خود فدایی این انقلاب کرده اند.

آیا میدونستید مادرانی هستند که ۹ فرزند شهید داده اند؟ تعداد مادران ۹ شهیدی ۲مادر در کشور است.

این که ۹بار در خانه ات برای آوردن خبر از شهادت تکه تکه های وجودت بیاورند جز برای مادران صبور شهدا که از پیش انتخاب شده اند قابل هضم نیست.

۱۲شهید، جانباز و ایثارگر این خانواده

حاجیه صفیه گلزاری همسر، خواهر و دختر شهیدان گلزاری به همراه جمعی از فرزندان و برادران و خواهرن مجموع خانواده شهید و ایثارگری تشکیل می دهند که بدون هیچگونه منت و چشمداشتی با تقدیم ۹ شهید در جزیره هرمز زندگی می کنند. شهیده فاطمه نیک مادر خانواده آخرین شهیدی بود که جان خود را در فاجعه جنایات آل سعود در سال ۶۶ مکه از دست داد و قبل از وی شهیدان علی و محمد گلزاری در عملیات فتح المبین، شهیدان محمد شفیع مدنی و موسی درویشی در عملیات خیبر، عبدالله دریانورد و غلام گلزاری در عملیات والفجر ۸، حرّ درویشی در عملیات کربلای ۴ و عبدالحسین درویشی در عملیات کربلای ۵ راه شهادت را انتخاب کردند. از این خانواده باز هم دو جانباز و یک ایثار گر روایت گر دوران دفاع مقدس باقی ماندند تا مجموع شهید، جانباز و ایثارگر این خانواده به عدد ۱۲ برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
🦋🦋🦋
امیر
مخم درد گرفت مگه میشه اخه
ناشناس
التماس دعا
ناشناس
الله اکبر!
ناشناس
روح تمام شهیدان این خانواده بزرگوار شاد وپای بوس مادر این خانواده هستم وازایشان التماس دعا دارم
مهدی
خدا میدونه شرمنده شدم..اجرتون با حضرت فاطمه سلام الله علیها
ناشناس
شما ها فرشته های روی زمین بودین مارو ترک کردین اگه صدای دل منو میشنوید دعا کنید که جامعه از این فسادی که داره به وجود میاد رهایی پیدا کنه از همه شهدا شرمنده ام من که تو جامعه بعضی از ادمها ادمیت راه نفهمیدن
زهرا
خداوند تمام شهدای راه اسلام رحمت کنه روح تمام شهدا صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و آل انبیا
در حاشیه