اداره کل هواشناسی گیلان:

دما از امروز بالا می رود/ در ساعت های اوج گرما از ترددهای غیرضروری خودداری کنید

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: گروه های حساس نظیر بیماران قلبی، عروقی و تنفسی، کودکان و سالمندان توصیه کرد برای جلوگیری از گرمازدگی، در ساعت های اوج گرما از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

دما از امروز بالا می رود/ در ساعت های اوج گرما از ترددهای غیرضروری خودداری کنید

به گزارش ۸دی، مازیار غلامی سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات جنوبی و تقویت تدریجی توده هوای گرم از اواخر وقت  امروز در منطقه است که بر این اساس طی دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) افزایش محسوس دما پیش بینی می شود.

غلامی ادامه داد: به تدریج از پنجشنبه با نفوذ امواج ناپایدار به منطقه، افزایش ابر ، وزش باد ، روند کاهش دما و در بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دمای محسوس گفت: بیشینه دما در نواحی جلگه ای بین ۳۳ تا ۳۷ درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سلسیوس خواهد بود.

وی در همین ارتباط به گروه های حساس نظیر بیماران قلبی، عروقی و تنفسی، کودکان و سالمندان توصیه کرد برای جلوگیری از گرمازدگی، در ساعت های اوج گرما از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و از بخش های مختلف کشاورزی نظیر شالی کاران، گلخانه داران، پرورش دهندگان مرغ و ماهی خواست با توجه به افزایش دما تمهیدات لازم را بیاندیشند.

غلامی  آسمان امروز گیلان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط به طور غالب نواحی مرکزی و شرقی افزایش ابر ، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق عنوان و برای فردا (سه شنبه) نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، افزایش دما، وزش باد جنوبی، گاهی افزایش ابر پیش بینی کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای گیلان را طی شبانه روز گذشته مربوط به بندرانزلی با ۳۲ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردا را مربوط به دیلمان و جیرنده با ۱۵ درجه سلسیوس عنوان کرد.

وی همچنین بیشینه دمای رشت طی امروز را ۳۰ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردای مرکز استان را ۲۴ درجه پیش بینی کرد.

غلامی در توضیح وضعیت دریا طی امروز گفت: ارتفاع موج بین ۱ / ۰ تا ۵ / ۰ متر، دمای آب ۳۰ درجه سلسیوس و برای شنا مناسب است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه