مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان پس از پایان بارندگی سم‌پاشی و کود دهی را آغاز کنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشاورزان از هر گونه سم پاشی، کود دهی و محلول پاشی تا پایان بارندگی خودداری کنند.

کشاورزان پس از پایان بارندگی سم‌پاشی و کود دهی را آغاز کنند

به گزارش هشت دی، ابراهیم اکبرزاده کاسانی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: کشاورزان پس از پایان بارندگی جهت تمهیدات لازم برای مبارزه با بیماری بلاست و تداوم مبارزه تلفیقی با آفت کرم ساقه خوار پس از مشاوره با کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی همچنین بر ضرورت تنظیم ورودی سطح آب استخرهای پرورش ماهی بویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان تاکید و بیان کرد: دامداران، گلخانه داران و پرورش دهندگان مرغ، ماهی و….باتوجه به شرایط جوی پیش بینی شده مبنی بر بارندگی، کاهش دما و وقوع رعد و برق تمهیدات لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان و شالیکاران نیز نسبت به تنظیم ورودی و خروجی آب در مزارع اقدام و تمهیدات لازم را انجام دهند.

بر اساس گزارش هواشناسی گیلان نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت تدریجی توده هوای خنک و بارشی از شنبه (بویژه عصر و شب) در منطقه است که این توده به تناوب تا اواخر روز یکشنبه در منطقه فعال می‌باشد.

هواشناسی گیلان همچنین پیش بینی کرده است که طی این مدت؛ شاهد کاهش تدریجی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس، بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط گاهی خیلی شدید در استان باشیم.

هواشناسی گیلان نیز بر همین اساس؛ آبگرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها را دور از انتظار ندانسته و از شهروندان و گردشگران خواسته است تا از از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های آب خودداری کنند.

همچنین با توجه به پیش بینی رعد و برق از مردم خواسته شده تا از استقرار در نواحی مرتفع و فضای باز خودداری کنند؛ ضمن اینکه دریا نیز مواج و برای شنا و فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه