معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

مسئولان با موضوع “حجاب” سیاسی و جناحی برخورد نکنند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه مسئولان و همه دستگاه ها با موضوع “حجاب” سیاسی و جناحی برخورد نکنند یا موضوع جذب آرا قرار ندهند، گفت: دشمن می داند تا زمانی که خانواده و تربیت اسلامی در ایران استحکام دارد نمی تواند به انقلاب ضربه بزند.

مسئولان با موضوع “حجاب” سیاسی و جناحی برخورد نکنند

به گزارش هشت دی، سرهنگ حسین مصطفی‌پور صبح امروز در نشست خبری بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، با بیان اینکه در موضوع عفاف و حجاب زیربنا دارای اهمیت بسیاری است اظهار کرد: موضوع پاسداشت خانواده، حفاظت از حریم خانواده، عفت و حیا که زیربنای خانواده است جز اهداف حکومت اسلامی و تشکیل انقلاب بود.

وی انقلاب را بر پایه انقلاب اسلامی و آموزه های دینی خواند و بیان کرد: نمیتوان انقلاب اسلامی داشت اما آموزه های معارف و دین، مذهب، عفت، پاکدامنی، خانواده و سلامت اجتماع را دنبال نکرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به خواندن وصیت نامه های شهدا افزود: در اکثریت وصیت نامه ها الگوگیری خواهران و دختران از بانوی دوعالم تاکید شده و امروز هم دشمن در بحث تهاجم فرهنگی تمرکز کرده و رعایت عفت عمومی و حیای جامعه را تحت نظر گرفته است.

وی زیربنای هر جامعه را عفاف، حجاب، پاکدامنی و حفظ جایگاه مادر و زن در جامعه را اساس در خانواده دانست و اذعان کرد: حجاب و عفاف یک موضوع شخصی نیست و اکنون طراحی دشمن برای از بین بردن اساس خانواده در جامعه است زیرا میداند تا زمانی که خانواده و تربیت اسلامی در ایران استحکام دارد نمی تواند به انقلاب ضربه بزند.

مصطفی‌پور همه طراحی های دشمن در ۴۰سال به بن بست رسیده و خانواده را مورد تهاجم قرار دادند افزود: اکنون زمینه انحراف از مسیر برای نسل سوم و چهارم انقلاب با ابزارهای مختلف نظیر فضای مجازی و غفلت برخی غافلان داخلی فراهم شده است.

** مسئولان با موضوع حجاب سیاسی و جناحی برخورد نکنند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر طراحی بسیار پیچیده دشمن و تمرکز بر آن با بیان اینکه قصد دارند از دورن به انقلاب ضربه وارد کنند ابراز کرد: همه دستگاه ها با این موضوع سیاسی و جناحی برخورد نکنند یا موضوع جذب آرا قرار ندهند زیرا حجاب و عفاف اساس کشور و فراتر از انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تعداد بسیاری از کشورها در حال ایجاد برنامه ریزی برای تشکیل خانواده و همبستگی و ایجاد الگوی کشور ما هستند افزود: در حوزه خانواده باید اشتراک نظر وجود داشته باشد چون با موضوع حیاتی و دنیانی برای کشور و انقلاب روبه رو هستیم.

مصطفی‌پور در ادامه با اشاره به ۱۵ تا ۲۱تیر ماه به عنوان هفته حجاب و عفاف بیان کرد: حجاب باید شیوه و بحث اصلی همه برنامه ریزی های در حوزه تربیت اعم از حوزه های علمیه، مساجد، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و صدا و سیما باشد.

** تبلیغ و ترویج حجاب با برنامه های شعاری و کلیشه ای شدنی نیست

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان هفته حجاب را فرصت مناسبی جهت برنامه های تبلیغ، تبیین و ترویج حجاب برای جوانان و نواجوانان خواند و اذعان کرد: با توجه به شبهات بسیار این‌ عرصه باید به سمتی رفت که دچار برنامه های شعاری و کلیشه ای نشویم نباید جوان امروز را میان شبهات رها کنیم.

وی شعار هفته عفاف و حجاب را “عفاف و حجاب میراث ایرانی و گرایش جهانی”خواند و با بیان اینکه هر روز از هفته حجاب دارای یک شعار است ادامه داد: شعار روز شنبه عفاف و حجاب فریضه الهی سیره فاطمی، یک شنبه عفاف و حجاب تجلی فطرت بندگی، دوشنبه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی و احترام به قانون، سه شنبه عفاف و حجاب و تکریم خویشتن و احترام به آزادی، چهارشنبه عفاف و حجاب و اخلاق مداری خانواده سالم، پنج شنبه عفاف و حجاب میراث ایرانی و گرایش جهانی و جمعه عفاف و حجاب و امنیت اجتماعی و وصیت شهیدان است.

مصطفی‌پور با اشاره به مصادف شدن هفته عفاف و حجاب با دهه کرامت گفت: بزرگداشت حضرت معصومه(س) به عنوان الگو و نمونه عفاف و حجاب، تجلیل از دختران و زنان باحجاب موفق، همایش ها و نشست های در جهت تبیین موضوع قانونی حجاب و عفاف در جامعه، اجتماع بانوان محجبه و پرداختن به موضوع حادثه گوهرشاد از سری برنامه های هفته عفاف و حجاب است.

** برگزاری تجمع مردمی در هفته “عفاف و حجاب” در پیاده راه فرهنگی رشت

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با‌ اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب ماهیت موضوع تولید و اشتغال در پیاده راه فرهنگی رشت، برنامه های فرهنگی ویژه کودکان، اجتماع بزرگ مردمی در کشور با شعار هفته حجاب و مطالبه از مسئولین جهت نظاره بر موضوعات حجاب در جامعه ادامه داد: ۲۰ تیرماه ۹۸ ساعت ۱۷ در پیاده راه فرهنگی رشت این تجمع با حضور همه جانبه خانواده های دغدغه مند در این عرصه برگزار می شود.

وی همچنین افتتاح فروشگاه عفاف و حجاب در روز دوشنبه ۱۷تیر ۹۸، تقدیر از بانوان موفق باحجاب، توزیع بسته های فرهنگی، حضور سازمان یافته خواهران در نماز جمعه این هفته و پیاده روی خانوادگی با ایجاد پویش “من خانواده ام را دوست دارم” را از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب معرفی کرد.

مصطفی‌پور عفت و پاکدامنی در مردان و زنان را مهم تر از بحث عفاف و حجاب صرفا برای خواهران دانست و با تاکید بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در این رابطه ادامه داد: از وزارت صنعت معدن و تجارت مطالبه دقت بیشتر در عرصه مد و کارخانه و از صدا و سیما تبلیغ و ترویج حجاب را خواستاریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه