امام جمعه رشت:

حجاب، امر به معروف و نهی از منکر را تمرین کنید تا قلبتان نورانی شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر می خواهید قلبتان نورانی باشد و خدا و ائمه به شما توجه کنند خوبی ها را، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را تمرین کنید.

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در آیین افتتاح طرح نشاط معنوی در آستان خواهر امام رشت ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با بیان اینکه این بانوی بزرگوار بعد از امام رضا(ع) والاترین فرزند امام موسی کاظم(ع) است اظهار کرد: ویژگی که حضرت معصومه(ع) دارد هیچ امام زاده ای ندارد.

امام جمعه رشت با اشاره به حدیث امام صادق( ع) مبنی بر لفظ مبلغه دین در وصف حضرت معصومه( س) ادامه داد: دختران جوان باید زندگی فاطمه زهرا(س) را حفظ باشند.

آیت الله فلاحتی در ادامه گفت: امام رضا(ع) فرمودند، هر کسی خواهر مرا زیارت کند گویی مرا زیارت کرده است همچنین حضرت عبدالعظیم حسنی، ثواب زیارت حضرت معصومه(علیه السلام) را برابر ثواب زیارت امام حسین(علیه السلام) بیان نموده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه زیارت روزانه آیت الله مرعشی نجفی و آیت الله بهجهت از حرم حضرت معصومه(س) بیانگر عظمت زیارت این بانوی بزرگوار است افزود: دختران نوجوان و جوان برای رشد خود باید با قرآن رابطه داشته باشند زیرا هر کسی با قرآن ارتباط داشته باشد قرآن او را هدایت می کند.

وی با تاکید بر مطالعه کتابها و زندگی امامان توسط دختران گفت: دختران داستان زندگی امامان را به ویژه زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) و زینب(س) بخوانند تا دلشان نورانی شده و به اهداف واقعی زندگی واقف شوند.

امام جمعه رشت ارتباط با خانواده های مذهبی را از دیگر ضروریات زندگی دختران دانست و گفت: هر کسی با خانواده خوب رابطه داشته باشد به تدریج زندگی اش خوب می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر می خواهید قلبتان نورانی باشد و خدا و ائمه به شما توجه کنند خوبی ها را، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را تمرین کنید.

آیت الله فلاحتی یکی از مهمترین منکرها را بدحجابی نامید و گفت: در طول تاریخ اسلام بسیاری از امام زادگان به گیلان توجه داشتند و بر همین اساس گیلانی ها به ولایت مدار معروف هستند و بدحجابی شایسته و زیبنده مردمی که به ولایت مداری معروف هستند نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه