تاثیر نجومی ویزیت رایگان بر عایدات پزشک قلب متخصص آنژیوپلاستی در رشت

درآمد تنها یک مورد آنژیوپلاستی در مراکز خصوصی برای پزشک قلب میلیونها تومان است که مبلغ یک ویزیت ساده در برابر آن اصلا به حساب نمی آید.

تاثیر نجومی ویزیت رایگان بر عایدات پزشک قلب متخصص آنژیوپلاستی در رشت

۸دی: آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی پردرآمدترین اقدامات تشخیصی و درمانی در حوزه قلب می باشند. تعرفه یک ویزیت قلب قابل مقایسه با عایدات حاصل از آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی نیست . درآمد تنها یک مورد آنژیوپلاستی در مراکز خصوصی برای پزشک قلب میلیونها تومان است که مبلغ یک ویزیت ساده در برابر آن اصلا به حساب نمی آید.
طبیعتا در صورت تبلیغ ویزیت رایگان چند ساعت در هفته از جانب یک پزشک، بیماران زیادی اختصاصا به مطب همان پزشک خاص هجوم خواهند آورد، غافل از اینکه این تبلیغ ویزیت رایگان تنها شامل حق ویزیت است و موارد دیگر نظیر نوار قلب و تست ورزش و اکو و هولتر و اسکن قلب و … شامل این تخفیف نیستند و همه اینها در برابر هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی بسیار ناچیز ست !
حال اگر چنین پزشکی همزمان سهام چندین بیمارستان خصوصی را در مرکز استان در دست داشته باشد و صاحب کلینیک خصوصی شبانه روزی نیز باشد، عایداتش غیر قابل تصور خواهد شد.

از طرفی تسلط چنین پزشکی بر بخش آنژیوگرافی بیمارستان دولتی به این درآمدزایی بیش از پیش خواهد افزود . خصوصا اگر منشی خصوصی این پزشک در جایگاه پذیرش بخش آنژیوگرافی آن بیمارستان دولتی گماشته شده باشد . طبیعی است که این امر موجبات شیفت حداکثری بیماران محروم از بیمارستان دولتی به مراکز خصوصی و برای آن پزشک خاص را نیز فراهم خواهد آورد !

با این تحلیل بروشنی معلوم می شود که تبلیغ ویزیت رایگان یکروز عصر در هفته چه تاثیرات شگرفی بر درآمدزایی چنین پزشکی خواهد داشت !
حال این سوال مطرح میشود که تبلیغ این ویزیت های رایگان به عنوان اقدامی در جهت خیرخواهی و انساندوستی این پزشک توهین به شعور مخاطب محسوب نمی شود ؟!

آیا شایسته است که این “ویزیتهای رایگان درآمدزا” را به عنوان یک معیار مثبت جهت سپردن مناصب مهم مدیریتی به این پزشک پرحاشیه مد نظر قرار داد ؟!
لازم است که افراد آگاه و نهادهای تصمیم گیر نسبت به اقدامات و تبلیغات عوامفریبانه از جانب برخی پزشکان سرمایه دار و منفعت طلب و حامیان آنان هوشیار باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه