کمک ۱۷ میلیاردی دولت به بهزیستی گیلان

مدیرکل سابق بهزیستی استان گیلان از کمک ۱۷ میلیاردی دولت به بهزیستی گیلان خبر داد و گفت: اخذ ۱۷ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری به گیلان برای این سازمان از دستاوردهای سازمان بهزیستی گیلان در سال‌های اخیر بوده است.

کمک ۱۷ میلیاردی دولت به بهزیستی گیلان

به گزارش هشت دی،محمدرضا پارسی در مراسم معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان گیلان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در سال‌های مدیریتی خود اظهار کرد: اخذ دو تشویق‌نامه از وزیر در راستای عملکرد مدیریتی در سال‌های ۶۵ و۹۶ از موفقیت‌های سازمان بهزیستی گیلان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی در دوران مدیریتی وی موردتقدیر قرارگرفته، افزود: سازمان بهزیستی گیلان از سوی معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی، معاون سازمان برنامه بودجه کشور نیز مورد تشویق و تقدیر قرارگرفته است.

مدیرکل سابق بهزیستی استان گیلان از اجرای طرح توسعه در محور روستایی در زمان مدیریت خود خبر داد و افزود: این طرح در چهار استان به‌عنوان پایلوت قرار گرفته که کردستان و کرمانشاه بودجه را برگشت داده و مازندران و گیلان به صورت هماهنگ این طرح را برای معلولان هزینه کرده‌اند.

پارسی با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که طرح محور توسعه روستایی را به‌صورت موفق به انجام رسانده، گفت: بهزیستی گیلان در اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر، ترویج فعالیت‌های قرآنی، از مدیران محترم استانی و نماینده ولی‌فقیه موردتقدیر قرارگرفته است.

وی تشکیل یک هیئت عزاداری ناشنوایی در سه سال پی‌درپی برای ایام محرم و برگزاری شب‌شعر عاشورایی را از برنامه‌های انجام‌شده برای ناشنوایان عنوان و تصریح کرد: مقابله با کودک‌آزاری، همسر آزاری، خودکشی و برخی دیگر از موارد از برنامه‌های اورژانس اجتماعی هستند که در این سال‌ها در سازمان بهزیستی به انجام رسیده است.

مدیرکل سابق بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه مجموعه‌ای برای دیدار ۱۳۱ کودک از زوجین مطلقه با همکاری دادگستری شکل‌گرفته است، افزود: بهزیستی گیلان به‌صورت داوطلب برای سازمان‌دهی معتادین اقدام به فعالیت کرده و معتادانی که نیروی انتظامی معرفی کرده توسط بهزیستی سازمان‌دهی شده و مورد درمان قرار گرفتند.

پارسی راه‌اندازی MTC را از برنامه‌های انجام‌شده در بهزیستی گیلان برشمرد و بیان کرد: راه‌اندازی سامانه تصمیم برای طلاق و اخذ ۱۷ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری به گیلان برای این سازمان از دستاوردهای سازمان بهزیستی گیلان در سال‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به تعامل این اداره در زمان مدیریت وی با دستگاه‌های مختلف گفت: در بخش بانوان زندانی و ترخیص آن‌ها با ادارات مربوطه تعامل داشته و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام‌شده است.

معاون سیاسی استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به قوانین مدنی کشور بر مبنای شرع مقدس اسلام و تکریم شأن انسانی اظهار کرد: رسالت عظیمی بر سازمان بهزیستی شده چراکه باگذشت زمان، در همه جوامع به لحاظ پیچیدگی‌های اجتماعی قطعاً آسیب‌هایی از نوع سنتی وجود داشته به‌گونه‌ای که الزاماً نیاز به اجرای برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های اجتماع‌محور بر اساس نگاه علمی و کارشناسی است.

زارع با بیان اینکه فعالیت حوزه اجتماعی و راهبردی مورد تأکید برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی لازم است، افزود: مناسب‌سازی در روستاها و شهرها نیازمند همکاری همه دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و همه سازمان‌های دولتی و خصوصی در حوزه ارتقای اجتماعی و کرامت انسانی است.

وی با اشاره به پیچیده شدن اوضاع اجتماعی در جوامع تصریح کرد: ظرفیت‌های جدیدی در کنار چالش‌های موجود پدید آمده و سازمان بهزیستی اداره کل استان گیلان باید در راستای تحقق رسالت تکریم انسانی و ارباب‌رجوع موردتوجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در ایران صد هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: خانواده‌های این عزیزان و افراد تحت پوشش باید در اولویت سازمان اداره کل بهزیستی استان گیلان قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه