کوچکی نژاد:

تشکیل سازمان نظام معلمی به نفع نظام و معلمان است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است هرگونه تشکلی که بتواند معلمان را منسجم کرده و برای پیگیری مطالبات آنها اقدام کند، به نفع نظام جمهوری اسلامی و معلمان است.

تشکیل سازمان نظام معلمی به نفع نظام و معلمان است

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد درباره ایده تشکیل سازمان نظام معلمی گفت: هرگونه تشکلی که بتواند در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، معلمان را منسجم کرده و برای پیگیری مطالبات آنها اقدام کند، به نفع نظام جمهوری اسلامی و به نفع معلمان است تا از برخی تک‌روی‌ها جلوگیری شود و در همین راستا ایده تشکیل سازمان نظام معلمی، مطلوب و مفید تلقی می‌شود.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اقشاری همچون پزشکی، مهندسی، کشاورزی و روانشناسی دارای نظامات  خاص خود هستند که پس از سال‌ها فعالیت جاافتاده شده‌اند و پشتوانه بسیار خوبی برای فعالان در آن حوزه و قشر محسوب می‌شوند.

پیگیری مطالبات صنف‌های مختلف از رهگذر سازمان نظام صنفی

وی ادامه داد: این نظامات از صنف خود حمایت می‌کنند و در پیگیری مطالبات آنها با دولت و مسئولان محلی وارد گفتگو می‌شوند که امر مهمی است و باید از چارچوب آنها در راستای عملیاتی شدن ایده تشکیل سازمان نظام معلمی استفاده کرد زیرا با توجه به حجم بالای معلمان باید چارچوبی قوی و اساسی برای آنها تعریف شود تا ضمن دفاع از حقوق آنها، زاید و دست و پا گیر معلمان نباشد.

کوچکی‌نژاد درباره رویکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص این ایده توضیح داد: این پیشنهاد از سوی تعدادی از تشکلهای معلمی مطرح شده و در حال حاضر در حد پیش‌نویس است؛ تقاضایی برای تشکیل یک تشکیلات صنفی به منظور پیگیری مطالبات فرهنگیان و تحت عنوان نظام قانونی.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر سازمان نظام معلمی در قالب طرح نمایندگان مطرح شود، مجلس دقت خواهد داشت آن چیزی را تصویب کند که برای معلمان مشکل‌ساز نباشد و بتواند مشکلی از این قشر را حل کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه