در مراسم معارفه شهردار جدید رشت عنوان شد:

۲ رودخانه رشت در بدترین شرایط قرار دارند/ کاری که در خدمت مردم نباشد به هیچ قیمتی انجام ندهید

مراسم معارفه “ناصر حاج محمدی” شصت و ششمین شهردار منتخب شهر رشت در سالن نیروی انتظامی این شهر برگزار شد.

۲ رودخانه رشت در بدترین شرایط قرار دارند/ کاری که در خدمت مردم نباشد به هیچ قیمتی انجام ندهید

به گزارش خبرنگار هشت دی، مراسم معارفه ناصر حاج محمدی شصت و ششمین شهردار منتخب شهر رشت عصر امروز در سالن نیروی انتظامی این شهر برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه رضا رسولی، نائب رئیس شورای شهر رشت ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار کرد: تعهد میکنیم که با تلاش بیشتر کارهای ۴ساله را با تمام قدرت ها و حمایت ها در طول ۲سال آتی انجام دهیم.

 

مسعود نصرتی، شهردار پیشین رشت و معاون فعلی توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن ارائه خدمات خود با اشاره به ایجاد اتاق شکوفایی گفت: مردم و نخبگان احساس تعلق به رشت دارند که نباید از این حس‌ها گذشت زیرا در شهرهای دیگر در اندک یافت می‌شود.

 

شهردار پیشین رشت با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در رشت افزود: رشت وطن دوم من است، به همین دلیل از هیچ کمک و مشورتی که توانایی داشته باشم دریغ نخواهم کرد.

 

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت نیز با اشاره به دوره ۱۰ماهه سرپرستی خویش ابراز کزد: سرپرستی یعنی شرایط موجود را حفظ کرده و به مدیر بعدی تحویل دهیم که این کار با شرایط شهرداری رشت همراه با بدهکاری میلیاردی و پراخت های دیگر دشوار بود.

 

بهارمست با اشاره به شرایط خاص رشت هنگام تحویل این سمت با بیان اینکه در روز دوم سرپرستی خبر مسدود شدن حساب‌ها شوک برانگیز بود گفت: در چنین شرایطی تلاش کردیم با ابلاغ‌ها، عزل و نصب های مختلف شرایط را ملتهب تر نکنیم تا مدیران شهرداری کار خود را در فضای آرام انجام دهند.

 

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به دغدغه هایی چون پرداخت های پرسنلی و طرح تفظیلی شهر رشت ادامه داد: با تمام بارش ها کمترین مشکلات را در خصوص شرایط شهری داشتیم و توانستیم با خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس با قرارداد جدید شاهد رژه ۸۰دستگاه اتوبوس در رشت باشیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان قرارداد بسته شد افزود: افتتاح فاز اول شهربازی رشت پس از چندین سال تعطیلی جز مهم ترین قراردادهای سرمایه گذاری بود که ظرف چندروز آینده نیز تجهیزات به روز دنیا در این مکان نصب خواهد شد.

 

بهارمست در رابطه با تصفیه خانه شیرابه سراوان با بیان اینکه این تصفیه خانه ساخته شد و مورد بهره برداری و تست قرار گرفت افزود: اگر شرایط منابع مالی مهیا باشد این تصفیه خانه دارای قابلیت ارتقا از ۸تا ۱۰لیتر در ثانیه است.

 

در ادامه مصطفی سالاری استاندار گیلان با بیان اینکه نیازمند کمک همه برای بهبود شرایط شهر هستیم اظهار کرد: انتظار مردم برای داشتن شهری خوب به حق است و به همین دلیل وظیفه ما در این رابطه بسیار سنگین‌تر می‌شود.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه همکاران ما یک نفر را برای جذب در شهرداری معرفی نخواهند کرد و در انتصابات نیز هیچ شخصی از مجموعه ما ورود نخواهد کرد افزود: در همین راستا انتظار دارم تمرکز بر وضعیت عمومی مردم باشد و شاید بهتر است که بیاموزیم خیلی از جاها خیلی کارها را نکنیم‌.

 

وی خطاب به شهردار منتخب  ادامه داد: هرکاری که به خدمت مردم مرتبط نباشد به هیچ قیمتی انجام ندهید و اصل حاکمیت مردم و نظارت مردم را رعایت کنید.

 

سالاری با اشاره به ظرفیت‌ها، استعدادها و کارهای انجام نشده قبلی رشت بیان کرد: دو رودخانه رشت و فضای زیبای بسیاری به بدترین وضعیت درآمده اگر یک رودخانه انتخاب شود و ظرف دوسال به حل مشکلات آن پرداخت الگویی برای حل مشکلات رودخانه دیگر به دست می آید.

 

استاندار گیلان ضمن اشاره به پیاده‌راه فرهنگی رشت و ظرفیت بسیار آن اذعان کرد: تالاب عینک، حمل و نقل عمومی و موضوع پسماند نیز در رشت درگیر مشکلات بسیاری است.

 

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به مدیر هر شهر به عنوان محور اصلی مثلث پیشرفت و ارتقا اذعان کرد: مناسبات شهرداری، شخص شهردار و تعامل بین شورا و شهرداری ۳راس مثلث پیشرفت محسوب می‌شود.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به شرایط سخت فعلی کشور با بیان اینکه در ابتدای انقلاب زیرساخت ها و ظرفیت ها ی چندانی نداشته ولی اعتماد مردم را داشتیم گفت: اکنون زیرساخت های بسیاری داریم اما اعتماد مردم کمرنگ شده است و اگر اعتماد نباشد موفق نخواهیم شد.

 

وی ضمن اشاره به دانش محور بودن شهرها و چهره های دانشگاهی و فهیم متاثر در کشور شهر رشت افزود: امیدواریم با کاهش تخلفات اداری و افزایش انگیزه، توازن و تعامل خوبی پدیدار شود.

 

در پایان حکم ناصر حاج محمدی با سمت شهردار رشت توسط استاندار گیلان، اعضای شورای شهر و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اعطا شدو از علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری رشت تقدیر به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه