خرید افزون بر ۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی در گیلان

مدیر تعاون روستایی استان گیلان از خرید ۴۸ هزار و ۵۰۴ تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده ها از سوی این تعاونی طی دو ماه گذشته خبر داد.

خرید افزون بر ۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی در گیلان

به گزارش ۸دی رامین گیلانشاهی مدیر تعاون روستایی استان گیلان در این رابطه اظهار کرد: طی دو ماه ابتدای سال جاری؛ ۴۸ هزار و ۵۰۴ تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده ها به ارزش اقتصادی بالغ بر ۷۶۱ میلیارد ریال به صورت توافقی، تضمینی و حمایتی توسط شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان از کشاورزان خریداری و توزیع شده است.

وی هدف از خرید محصولات کشاورزی را از سوی تعاون روستایی حمایت از کشاورزان و روستاییان تولید کننده محصولات کشاورزی و دامی عضو تعاونی های روستایی، کشاورزی و تولید روستایی عنوان و تصریح کرد: در همین راستا، طی دو ماه نخست امسال خرید تضمینی- مباشرتی برگ سبز چای توسط دو کارخانه تحت پوشش شبکه تعاونی روستایی استان به میزان ۷۷۴ تن و به ارزش اقتصادی دو هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان اضافه کرد: همچنین خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی به میزان ۴۷ هزار و ۴۰۴ تن به ارزش ۷۱۷ میلیارد ریال بوده که ۶۲ تن گوشت مرغ به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال، سه هزار و ۴۲۸ تن شیر به ارزش ۶۲ میلیارد ریال و بالغ بر ۲۱ هزار و ۱۷۲ تن انواع محصولات و فرآورده های دام و طیور به ارزش ۳۲۱ میلیارد ریال از جمله این محصولات می باشد.

گیلانشاهی اظهار داشت: همچنین تعاون روستایی استان طی همین مدت؛ در زمینه توزیع آرد خبازی و خانه پزی تحت عنوان طرح کاردکس به میزان دو هزار و ۱۵۶ تن بوده که در تمامی شهرستان ها و در اقصی نقاط روستاها و بخش های استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: در راستای تبادلات بین استانی محصولات شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی میزان ۵۰۹ تن خرما به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال در فروشگاه های تعاونی روستایی توزیع شده؛ همچنین مقدار ۳۵ تن پیاز، ۱۴ سیب زمینی و ۱۵ تن گوجه فرنگی در مجموع به ارزش سه میلیارد ریال از مبادی جنوبی کشور بطور توافقی و مستقیم از کشاورزان خریداری و برای مصرف شهروندان استان حمل و توزیع شده است.

گیلان یکی از استان های مهم در حوزه کشاورزی و دامی است که تولید کننده محصولات استراتژیکی همچون برنج و چای و در برخی محصولات از جمله بادام زمینی و فندق در کشور رتبه اول را داراست و یکی از تولید کنندگان مرغ کشور است که مازاد مصرف استان به استان های دیگر صادر می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه