معاون وزیر بهداشت:

۵ بیماری پرهزینه در پوشش بیمه‌ای تعرفه “مراقبت در منزل” قرار می‌گیرد

۵ بیماری پرهزینه در پوشش بیمه‌ای شامل سکته‌های مغزی و قلبی، نارسایی مزمن قلبی، بیماران ICU و زردی نوزادی (ایکتر) در استان گیلان و ۶ استان دیگر به‌صورت پایلوت در حال اجرا است.

۵ بیماری پرهزینه در پوشش بیمه‌ای تعرفه “مراقبت در منزل” قرار می‌گیرد

به گزارش ۸دی، مریم حضرتی در حاشیه نخستین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده با تاکید بر اینکه آموزش به بیمار مقوله بسیار حائز اهمیتی است اظهار داشت: فقط ۱۰ درصد مردم در بیمارستان‌ها بستری شده و ۹۰ درصد نیروهای ما در خدمت ۱۰ درصد مردم جامعه هستند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: نیاز است تا ۹۰ درصد پرستاران ما در بیمارستان‌ها در سطح جامعه خدمات را به مردم ارائه دهند چرا که جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود و تا ۳۰سال آتی کشور ما به کشور پیری تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مگر چقدر می‌شود بر تخت‌های بیمارستانی افزود و یا نیرو برای بیمارستان‌ها جذب کرد خاطرنشان کرد: در این برهه نیاز به پزشکی و پرستاری جامعه‌نگر و پرستار جامع‌نگر مطرح می‌شود.

حضرتی با بیان اینکه ما باید در جامعه به مردم خدمات ارائه دهیم ابراز داشت: اگرچه دیر است اما باز هم برنامه‌ریزی و آینده‌نگاری جهت ۳۰ سال آینده ایران در زمینه آمادگی برای یک جامعه سالمند انجام می‌شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: خلا آموزش صحیح به بیمار راه را برای افراد غیر متخصص و سودجو می‌گشاید و سلامت عمومی مردم را به خطر می‌افکند که این امر بار هزینه درمان را می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم یاد بگیرند از خود به‌طور صحیح مراقبت کنند جامعه سالمی به‌وجود می‌آید خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم آموزش توسط هر کسی با هر نیتی انجام شود چرا که این امر یکی از ضررهای مهم به جامعه است.

حضرتی با بیان اینکه تیم بهداشتی بهترین گزینه برای آموزش به مردم هستند گفت: مراقبت در منزل، مراقبت تسکینی و مراقبت بینابینی یا طولانی‌مدت باید به‌طور گسترده تامین شود که این امر یعنی حضور تیم بهداشتی در جامعه که نقش پرستار جامعه‌نگر در آن پررنگ است.

وی گفت: تعرفه‌های مراقبت در منزل یکی از موانع گسترش آن در جامعه بود که این مهم با قرار گرفتن ۵ بیماری پرهزینه در پوشش بیمه‌ای شامل سکته‌های مغزی و قلبی، نارسایی مزمن قلبی، بیماران ICU و زردی نوزادی (ایکتر) در استان گیلان و ۶ استان دیگر به‌صورت پایلوت در حال اجرا است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل بیماران نارسایی مزمن قلبی، سکته مغزی و بیماران بستری در ICU در فاز اول در حال اجرا است افزود: بعد از ماه مبارک رمضان این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

حضرتی با بیان اینکه مردم حق انتخاب دارند تا برنامه‌های درمانی خود را در منزل دریافت کنند گفت: پذیرش ۹ هزار پرستار در برنامه وزارت بهداشت قرار دارد تا با این جذب مشکلات پرستاران رفع شده و آموزش به بیمار و مراقبت در منزل بیش از پیش توسعه یابد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه