اینستاگرام احتمالا تعداد لایک‌ پست‌ها را مخفی خواهد کرد

اینستاگرام اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از روش‌های متقلبانه جمع‌کردن لایک و فالوئر انجام داده است. یکی از این اقدامات که به‌زودی نیز در قالب یک ویژگی عرضه خواهد شد، مخفی کردن تعداد لایک‌ها در یک پست است.

اینستاگرام احتمالا تعداد لایک‌ پست‌ها را مخفی خواهد کرد

به گزارش ۸دی، نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که برخی از کاربران و برندهای تجاری اینستاگرام، برای جذب مخاطب از روش خرید فالوئر و لایک‌های فیک استفاده می‌کنند. این اقدام شرم‌آور به علت افزایش محبوبیت و بالا‌رفتن آمار بازدید از یک مطلب در اینستاگرام انجام می‌شود. اواخر سال گذشته این شبکه اجتماعی اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از خرید فالوئرهای تقلبی انجام داد و اکثر کاربرانی که از روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی برای افزایش دنبال‌کنندگان خود استفاده می‌کردند با ریزش مخاطب در صفحه شخصی خود مواجه شدند.

اما اینستاگرام اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از روش‌های متقلبانه جمع‌کردن لایک و فالوئر انجام داده است. یکی از این اقدامات که به‌زودی نیز در قالب یک ویژگی عرضه خواهد شد، مخفی کردن تعداد لایک‌ها در یک پست است.

جین مانچون وانگ، کارشناس مهندسی معکوس، شواهد جدیدی از وجود چنین قابلیتی در اپلیکیشن اینستاگرام یافته است. به گفته وانگ، این قابلیت که فعلا مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند، قادر خواهد بود، تعداد لایک پست‌های شما را از فالوئرهایتان مخفی کرده و در این میان فقط خود شما می‌توانید تعداد لایکی که پست شما دریافت کرده است را مشاهده کنید. به عبارت دیگر می‌توان گفت در این حالت فقط ارسال‌ کننده پست می‌تواند آمار مربوط به لایک‌های آن پست را مشاهده کند.

 

هدف از ارایه این ویژگی، تمرکز فالوئرهای یک کاربر برروی محتوای پستی است که آن کاربر به اشتراک می‌گذارد، نه تعداد لایکی که یک پست دریافت می‌کند.

این قابلیت، به معنی از بین رفتن لایک کردن پست‌ها توسط کاربران نیست. هم‌چنین ارایه این ویژگی و زمان معرفی رسمی آن، توسط اینستاگرام اعلام نشده است و هنوز مشخص نیست که این ویژگی در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت و یا به صورت اختصاصی برای برخی از کاربران عرضه می‌شود.

اگر این ویژگی به صورت عمومی در دسترس همه کاربران قرار گیرد، یک تغییر بزرگ در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید. البته این نکته را هم باید مدنظر داشته باشیم که تعداد لایک یک پست، کاربران را به سمت آن پست جذب می‌کند و معمولا پست‌هایی که لایک بیشتری گرفته‌اند مورد توجه افراد بیشتری قرار می‌گیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه