عرضه نخستین واژه‌نامه یادگیری الکترونیکی در نمایشگاه کتاب

نخستین واژه‌نامه یادگیری الکترونیکی درنمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

عرضه نخستین واژه‌نامه یادگیری الکترونیکی در نمایشگاه کتاب

به گزارش هشت دی،آزاده مهرپویان، مولف کتاب در مورد کتاب مرجعی که از وی به همراه سمانه عسگری در سی‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود، گفت: «واژه نامه توصیفی یادگیری الکترونیکی» نخستین فرهنگ لغت جامع یادگیری الکترونیکی دنیاست که فروردین ۹۸ در ایران به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: فرهنگ لغات و واژه نامه‌های بسیاری در رشته‌های فناوری اطلاعات، کامپیوتر، آموزش و تکنولوژی آموزشی به رشته تحریر درآمده است اما واژه نامه‌ای که فقط ویژه یادگیری الکترونیکی باشد هنوز در دنیا به چاپ نرسیده است. فایل‌ها و صفحات وب بسیار محدود و پراکنده‌ای از این دست واژگان در فضای مجازی که افراد به صورت شخصی منتشر کردند به چشم می‌خورد اما هرگز واژه نامه جامع که تمام دامنه این حوزه تخصصی را پوشش دهد به چاپ نرسیده است و این فرهنگ جامع به دلیل عدم وجود مرجع اصلی علمی در دنیا، نخستین بار انگلیسی به انگلیسی به جامعه علمی عرضه می‌شود.

مهرپویان متذکر شد: این اثر در نسخه انگلیسی به فارسی در حال نگارش  و اتمام است و باعث افتخار و مباهات است که مرجعی علمی نخستین بار در ایران به چاپ رسد و از آن مرجع اصلی نسخه‌ای نیز به زبان فارسی برگردان شود.

وی درباره محتوای کتاب افزود: این کتاب شامل بیشتر عبارات متداول مربوط به یادگیری الکترونیکی است و بیش از ۶۳۰ اصطلاح و تعاریف از جمله راهنمای عملی برای کاربران یادگیری الکترونیکی، فناوری آموزشی، اصطلاحات مرتبط با تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه، پیاده سازی و ارزیابی فرایندها و ابزارها برای توسعه یادگیری الکترونیکی، فرهنگ و محیط یادگیری الکترونیکی و آخرین تحولات است.

مهرپویان در همین حوزه «واژه نامه و اصطلاح‌نامه تجارت بین‌الملل» را در تابستان امسال در دست چاپ دارد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
با سلام. اولین واژه نامه توصیفی یادگیری الکترونیکی توسط آقای دکتر سید عبدالله قاسم تبار- دکترای تکنولوژی آموزشی در سال 91 یعنی 7 سال قبل از چاپ این کتاب چاپ شد.
در حاشیه